kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد:

۱۱ روز دیگر تعلیق می‌شویم؛ امیدوارم از آبروریزی جلوگیری شود

رئیس فدراسیون شطرنج از تعلیق این رشته از سوی فدراسیون جهانی تا ۱۱ روز دیگر در صورت عدم پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری خبر داد.


مهرداد پهلوان‌زاده پهلوان‌زاده درباره بدهی فدراسیون شطرنج به فیده (فداسیون جهانی) گفت: سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به مسئله ورود کرده و قصد دارد آن را در اولین فرصت حل کند. ما تا الان هرچه توانسته‌ایم، زمان خریدیم و امیدواریم وزارت ورزش کمک کند و از آبروریزی جلوگیری شود. فقط 11 روز از مهلت آخر فیده برای پرداخت بدهی باقیمانده است و اگر این پول را نپردازیم، تعلیق می‌شود. البته این تعلیق موقت و تا زمان صاف کردن این بدهی است، اما بهتر است تعلیق هم نشویم.
رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص برنامه آماده‌سازی برای ملی‌پوشان شطرنج گفت: سوکولوف به عنوان مربی تیم ملی امروز به تهران آمد و تا یک هفته در تهران خواهد بود. او سپس به انزلی می‌رود تا در مسابقات جام ستارگان حضور داشته باشد. سوکولوف یک ماه در ایران خواهد بود و قرار است با شطرنج‌بازان کار کند.
انتقاد وزارت ورزش از فدراسیون شطرنج
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش بیان کرد: رئیس فدراسیون شطرنج بایستی پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد. شهرام منکرسی درباره شرایط  شطرنج پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی زنان جهان به میزبانی ایران با اشاره به کمک‌های انجام شده به این فدراسیون گفت‌: وزارت ورزش و جوانان بیش از سه برابر تعهدات خود به مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان کمک کرده است.سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت قهرمانی اضافه کرد‌: سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی رئیس فدراسیون شطرنج در بخش جذب و استفاده از توان حامیان مالی، مشکلاتی را برای این رشته ایجاد کرده است و قطعا خود آقای پهلوانزاده بایستی پاسخگوی عواقب احتمالی آن باشد.