kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

وزیرخارجه روسیه: با اطمینان می‌گوییم ابوبکر بغدادی کشته شده است

وزیرخارجه روسیه تاکید کرد در حملات موشکی این کشور به مواضع تکفیری‌ها در رقه ابوبکر بغدادی کشته شده و این را با اطمینان بالا می‌گوید.


«سرگئی لاوروف»  گفت: «می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شده است.» البته، پیش از این معاون لاوروف گفته بود، نمی‌توان کشته شدن بغدادی طی یک حمله هوایی در شهر «رقه» را صددرصد تأیید کرد.اوایل هفته گذشته و قبل از وزیر خارجه روسیه و معاون وی، وزیر دفاع این کشور گفته بود، ابوبکر بغدادی احتمالا طی یک حمله هوایی در سوریه کشته شده است. وی توضیح داده بود که در این حمله، که 28 مه (8خرداد) در رقه انجام شده بود، 330 تروریست کشته شده‌اند که احتمالا بغدادی و شمار دیگری از سرکرده‌های داعش، جزو این کشته‌شدگان هستند. به هر حال، در حال حاضر محل اختفای بغدادی مشخص نیست و داعش نیز واکنشی به این خبر نشان نداده است اما آمریکایی‌ها می‌گویند البغدادی زنده است!در میان اظهاراتی که درباره مرگ بغدادی شده، از همه قاطع‌تر یک نماینده مجلس روسیه حرف زد. این نماینده گفت که بغدادی صددرصد کشته شده است. به هر حال، اگر بغدادی همچنان زنده باشد و در موصل به سر ببرد، روزهای دستگیری و یا مرگ وی، خیلی نزدیک است.
اظهارات حیدر عبادی
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق اما طی اظهاراتی گفته: برای بازسازی زیرساخت‌ها، شهر‌ها و استان‌هایی که تحت اشغال داعش بوده‌اند، 100 میلیارد دلار مورد نیاز است.عبادی که طی یک کنفرانس خبری در بغداد سخن می‌گفت اضافه کرده‌ که «به زودی برای بازسازی مکان‌های باستانی و تاریخی از جمله ] مناره[  «الحدیاء» و شهرهای «نمرود» و «الحضر» که به دست (عناصر) داعش تخریب شده‌اند، وارد عمل خواهیم شد.»نخست‌وزیر عراق همچنین اعلام کرده که «کویت رغبت و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در عراق اعلام کرده است.»فرمانده کل نیروهای عراق درباره آزادسازی صددرصدی موصل نیز گفته که این اتفاق در روزهای آتی خواهد افتاد و در حال حاضر فقط مسئله زمان آن مطرح است.
انفجار انتحاری در الانبار
چهارعامل انتحاری که قصد انجام عملیات در منطقه مسکونی شهر «البغدادی» استان الانبار را داشتند، وارد منطقه مسکونی «الشهدا» این شهر شدند که البته، نیروهای امنیتی سه تن از آنها را قبل از انفجار به هلاکت رساندند و فقط نفر چهارم توانست کمربند انفجاری خود را منفجر کند. این انفجار که روز گذشته رخ داد جان 8 نفر غیرنظامی و یک سرباز ارتش عراق را گرفت و 11 مجروح برجای گذاشت. خبر دیگر از عراق اینکه، صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده، بیش از پنج میلیون کودک عراقی به کمک‌های فوری انساندوستانه نیاز دارند.