kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال


قضاوت تیم داوری ایران برای قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴
تیم داوری فوتبال کشورمان، اولین قضاوت خود در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها را پنجشنبه تجربه خواهد کرد، دور اول از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام کنفدراسیون‌ها دوشنبه شب گذشته به پایان رسید و از امروز دور دوم آغاز خواهد شد. یکی از بازی‌های این دور را تیم داوری کشورمان متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری قضاوت خواهد کرد. این تیم داوری قرار است قضاوت دیدار تیم‌ها آلمان، قهرمان جام جهانی 2014 مقابل شیلی، قهرمان منطقه آمریکای جنوبی را بر عهده داشته باشد. این بازی ساعت 22:30 (به وقت تهران) پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه «کازان آرنا» در شهر کازان برگزار خواهد شد.
عنایتی: آرزویم نشستن روی نیمکت استقلال است
کاپیتان اسبق استقلال گفت: آرزوی من نشستن روی نیمکت استقلال است چون من رابطه خوبی با هواداران بزرگ این تیم دارم، امیدوارم این اتفاق یک روز بیفتد. رضا عنایتی اظهار داشت: من فکر می‌کنم امسال نسبت به سال گذشته لیگ پویایی داشته باشیم چراکه ستاره‌های خوبی در تیم‌ها پخش شدند و باشگاه‌ها براساس نیازشان نفرات خوبی جذب کردند. وی ادامه داد: 4یا 5 تیم خوب یارگیری کردند، سپاهان، استقلال، ذوب ‌آهن، فولاد، پرسپولیس و پتانسیل قهرمانی دارند و من حدس می‌زنم رقابت برای قهرمانی جذاب باشد. عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا به مربیگری فکر می‌کند، اظهار داشت: فعلا کلاس‌های مربیگری را سپری می‌کنم و دوست دارم تجربه و علم زیادی بدست بیاورم. قصد سفر به 3 کشور اروپایی دارم که بتوانم با قدرت کلاس مدرک A را کسب کنم. اعتقاد دارم اگر روزی روی نیمکت مربیگری بنشینم باید علم و تجربه زیاد داشته باشم تا بتوانم تاثیر‌گذار باشم.‌ آرزوی من نشستن روی نیمکت استقلال است چون من رابطه خوبی با هواداران بزرگ استقلال دارم، امیدوارم این اتفاق یک روز بیفتد.عنایتی در پایان اظهار داشت: دوست دارم امسال یکی از بازیکن‌های استقلال  آقای گل لیگ شود چرا که مهاجم‌های این تیم پتانسیل ‌آقای گل شدن را دارند ولی باید این راهم در نظر بگیریم که کار سختی است و ممکن است در این فصل اتفاقات زیادی بیفتد که قابل پیش بینی نیست.
کی‌روش به پرتغال رفت
 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه به عنوان دومین تیم جهان، تهران را به مقصد پرتغال ترک کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی بعد از اینکه در اولین جلسه فنی مربیان تیم‌های ملی شرکت کرد، بعد از مشخص کردن وظایف هر کدام از تیم‌های ملی که حالا قرار است همگی زیر نظر او کار کنند؛ برای حدود یک ماه به کشورش بازگشت. اردوی بعدی تیم ملی ایران برای دیدار با کره‌جنوبی قرار است اول شهریورماه آغاز شود و کی‌روش برای هماهنگی‌ها و تدوین برنامه‌های بعدی تیم تحت نظارتش به ایران بازخواهد گشت.
آجورلو به‌دنبال مجوز اردوی تراکتورسازی در ترکیه
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در تلاش برای گرفتن مجوز اردوی خارجی این تیم است. تراکتورسازی قصد دارد پیش از آغاز لیگ هفدهم اردوی تدارکاتی در ترکیه برپا کند، اما برای این کار باید از شورای برون مرزی مجوز بگیرد. مصطفی آجورلو از چند روز پیش شخصاً به‌دنبال گرفتن مجوز اردوی ترکیه از شورای برون مرزی رفته تا تراکتورسازان هرطور که شده این اردوی خارجی را برگزار کنند. در صورتی که مجوز برپایی اردوی تراکتورسازی در ترکیه صادر نشود، آنها اردوی داخلی برگزار خواهند کرد. از شهرهای تهران و سرعین به ‌عنوان محل احتمالی برگزاری اردوی داخلی تراکتورسازی یاد می‌شود.تراکتورسازان اگر بتوانند مجوز سفر به ترکیه را بگیرند، 13 تیرماه ایران را ترک خواهند کرد. همچنین برگزاری دو دیدار دوستانه در ترکیه در دستور کار شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار دارد.
برزیلی‌های استقلال امروز در باشگاه
دو مدافع برزیلی استقلال امروز برای انجام مذاکرات به باشگاه استقلال می‌روند. استقلال فصل گذشته در خط دفاعی رابسون جان‌واریو، پادوانی، هرایر مگویان و سیدمجید حسینی را در اختیار داشت. سیاست استقلالی‌ها این است که با جذب پژمان منتظری و تمدید قرارداد حسینی، از بین رابسون و پادوانی یک بازیکن را نگه دارند. استقلالی‌ها مذاکراتی را با مدیربرنامه‌های رابسون و پادوانی انجام داده و قرار شده این دو بازیکن امروز با حضور در باشگاه، با مسئولان استقلال مذاکره کنند. از طرفی، خبر می‌رسد پژمان منتظری در روزهای اخیر به استقلالی‌‌ها اعلام کرده که بازیکن کناری او برای حضور در خط دفاعی اهمیت دارد و می‌خواهد بداند چه کسی در کنار او حضور خواهد داشت. منتظری گفته رابسون بهترین گزینه برای او در قلب خط دفاعی است.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال
*با درخواست علیرضا منصوریان و اعلام سیدرضا افتخاری، وریا غفوری قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با این باشگاه تمدید کرد. پس از مذاکرات ظهر دیروز سید پندار توفیقی مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال، این بازیکن به مدت یک فصل دیگر در استقلال حضور خواهد داشت.
*باشگاه ملوان بندرانزلى روز شلوغی در نقل و انتقالات پشت سر گذاشت. عباس عامری از نفت و گاز گچساران، مهیار نوری از مس رفسنجان، امیرحسین یحیی‌زاده بازیکن تیم فوتبال جوانان ایران و پیشین خونه‌به‌خونه و مهدی کربلایی از گل‌گهر سیرجان با قراردادهای دو ساله، به جمع شاگردان نادر دست‌نشان اضافه شدند. ایمان باصفا از فجرسپاسى و امین جهان‌کهن از نفت مسجدسلیمان هم در روزهای گذشته با ملوان قرارداد بسته بودند.
*مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان مخالف جدایی رشید مظاهری، دروازه‌بان تیم فوتبال این باشگاه هستند. این روزها شایعه حضور رشید مظاهری در پرسپولیس مطرح است، اما مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به صورت جدی با جدایی او مخالفت کرده‌اند. امیر قلعه‌نویی به مسئولان باشگاه گفته است که برای فصل بعد به هیچ عنوان اجازه جدایی به مظاهری را ندهند و باشگاه هم به او اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند از این تیم جدا شود.
*رضا مهاجری سرمربی تیم پدیده که محمد قاضی را به عنوان جانشین یونس شاکری انتخاب کرده منتظر پاسخ  این بازیکن برای پیوستن به تیمش است. این در حالی است که قاضی رقم زیادی را برای پیوستن به پدیده درخواست کرده است. همچنین محمد مهدی مهدی خانی بازیکن تیم ملی جوانان و باشگاه نیروی زمینی با عقد قراردادی سه ساله به تیم فوتبال فوتبال پدیده خراسان پیوست. مهدی خانی در بازی‌های جام جهانی جوانان در کره‌جنوبی  زننده گل پیروزی بخش ایران به کاستاریکا بود.
*تیم فوتبال سیاه جامگان دو بازیکن جدید به خدمت گرفت. مجید کیانی مهاجم مشهدی پس از شرکت در تست‌های باشگاه با نظر کادرفنی با قراردادی ٥ ساله بعنوان سهمیه زیر ٢١ سال به تیم سیاه جامگان پیوست. همچنین محمدمهدی عسگری هافبک مهاجم فصل پیش شهرداری همدان هم دیروز با تیم سیاه جامگان قرادادی ٣ ساله بست.
*مجید جلالی سرمربی پیکان درباره انتخاب دستیار جدید خود گفت: جدایی مجتبی حسینی از جمع ما قطعی شده است اما به دنبال گزینه دیگری هستیم. برای انتخاب دستیار عجله‌ای نخواهیم کرد و تا چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد. جلالی درباره جذب بازیکن جدید هم اظهار داشت: از بین بازیکنانی که برای تست به تمرین ما آمده بودند کسی را انتخاب نکردیم. بازیکنانی هم که جذب شده‌اند همان افرادی هستند که از طریق باشگاه اعلام شد. البته به دنبال جذب بازیکنان مورد نظر خودمان هستیم.
رحمانی سرمربی جدید تیم فوتبال خونه به خونه
حسین رحمانی به عنوان سرمربی جدید تیم خونه‌‌به‌خونه مازندران انتخاب شد.پس از تصمیم مالکان باشگاه خونه به خونه مازندران مبنی بر ادامه تیمداری در لیگ دسته اول فوتبال کشور، حسین رحمانی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. رحمانی طی دو فصل متوالی موفق شد همراه با تیم امید خونه به خونه قهرمان لیگ دسته اول و لیگ برتر فوتبال امیدهای کشور شود تا از خود کارنامه‌ای درخشان در باشگاه خونه به خونه بر جای بگذارد. این مربی چهار سال گذشته نیز در صعود تیم بزرگسالان خونه به خونه از لیگ سه به لیگ دو نقشی ارزنده ایفاء کرد. رحمانی حدود 15 بازیکن تیم امید خونه به خونه را به تیم بزرگسالان خونه به خونه فراخواند تا از این تیم به عنوان جوان‌ترین فصل جدید لیگ یک فوتبال کشور یاد شود.
پاسخ رد سایپا به تراکتورسازی
 مدیرعامل باشگاه سایپا می‌گوید پاسخ این باشگاه به درخواست تراکتورسازی برای جذب محمدرضا اخباری منفی بوده است. رضا درویش درباره درخواست باشگاه تراکتورسازی برای به خدمت گرفتن محمدرضا اخباری دروازه بان سایپا، گفت: حدود یک ماه پیش بود که تراکتورسازی برای اخباری نامه زد ولی خودشان می‌دانند وقتی یک بازیکن مدنظر تیم خودمان است، منطقی نیست او را به تراکتورسازی بدهیم.وی افزود: مسئولان تراکتورسازی هم نامه زدند و هم شفاهی این پیشنهاد را مطرح کردند ولی به آنها اعلام کردیم که خودمان به اخباری نیاز داریم. آقای آجورلو مدیرعامل تراکتورسازی از دوستان قدیمی من است و خودش هم می‌داند که اخباری را می‌خواهیم. مدیرعامل باشگاه سایپا درباره وضعیت حامد لک دیگر دروازه بان سایپا تاکید کرد: لک دیگر با ما قرارداد ندارد ولی به وی اعلام کرده ایم که تمایل به تمدید قرارداد داریم. او مختار است که خودش تصمیم بگیرد و الزامی در کار نیست. مدیرعامل باشگاه سایپا در پایان با بیان اینکه این تیم تا الان 6 بازیکن جدید جذب کرده است، گفت: اگر علی دایی اعلام کند، بازهم بازیکن می‌خریم. تا الان نفرات موردنظر سرمربی جذب شده‌اند. فکر می‌کنم یکی، دو بازیکن دیگر هم به تیم ما اضافه شوند.