kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

استقبال‌ یونانی‌ها از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شعار «نتانیاهو از کشورم برو بیرون»

تظاهرکنندگان یونانی با سردادن شعار «نتانیاهو از کشورم خارج شو» از نخست وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کردند و خواستار قطع روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی شدند.



نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درحالی برای شرکت در اجلاس سران سه کشور یونان، قبرس و رژیم اسرائیل تحت تدابیر شدید امنیتی وارد یونان شد که معترضان یونانی با برپایی تظاهراتی از دولت خود خواستند که دست از توسعه روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی بردارد.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های یونانی، تعداد زیادی از شهروندان یونانی به‌رغم اینکه دولت این کشور بیش از 2500 نیروی پلیس و امنیتی را به‌کار گرفته و برپایی تظاهرات اعتراضی را ممنوع اعلام کرده بود، پنجشنبه شب بصورت گسترده‌ای با تجمع در خیابان‌های مرکزی شهر «تسالونیک» دست به تظاهرات علیه سفر «بنیامین نتانیاهو» زدند و خواستار اخراج وی از یونان شدند.شهروندان یونانی نتانیاهو را «عنصر ناخواسته» در کشورشان قلمداد کرده و از دولت یونان خواستند که او را از کشور اخراج و دست از توسعه روابط اقتصادی و تجاری با رژیم اسرائیل بردارد.
گفتنی است یونان تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که تا سال 1992 میلادی رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناخت و این رژیم همانند فلسطینیان دارای دفتر نمایندگی در آتن بود. در اواسط سال 1992 میلادی با سفر «کنستانتینوس متسوتاکیس» نخست وزیر یونان به تل‌آویو ، وی رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت و سفارت این رژیم در آتن رسماً آغاز به‌کار کرد. این اجلاس سه‌جانبه در واقع براساس توافقات بین سه طرف مبنی بر توسعه روابط همه جانبه و دیدارهای سران آنها به تناوب در نیکوزیا، تل‌آویو و یونان صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی به خاطر چند دهه جنایت علیه فلسطینیان، بین مردمان بسیاری از کشورهای دنیا منفور است.