kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

شمار فوت شدگان حادثه انفجار فولاد بویراحمد به ۳ نفر رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت که با مرگ یکی دیگر از کارگران مصدوم کارخانه فولاد بویراحمد، تعداد افراد فوت شده در این حادثه تاکنون به سه نفر رسید.


به گزارش ایرنا ، دوشنبه هفته گذشته بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب مجتمع فولاد بویرصنعت یاسوج و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، 9 نفر از کارگران شاغل در این کارگاه مصدوم شدند.
3 نفر از مصدومان به‌طور سرپایی درمان و 6 نفر نیز که از 50 تا 80 درصد دچار سوختگی شده بودند، به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند که تاکنون 3 نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده‌اند.
صابر مظاهری تصریح کرد که پس از وقوع حادثه انفجار و فوران کوره مذاب فولاد بویراحمد تمامی اقدام‌ها برای اعزام هوایی مصدومان و درمان آنها بکار گرفته شد.
وی اظهار کرد با تأکید استاندار یک تیم مدیریتی به بیمارستان سوختگی شیراز برای کمک به ارائه خدمات درمانی کارگران مصدوم اعزام شد و به‌رغم تمامی تلاش‌ها هر سه کارگر به دلیل سوختگی شدید، جان باختند.
مظاهری گفت: کارگران این کارخانه دارای بیمه تکمیلی بوده و هیچ حقی از آنان ضایع نخواهد شد.
مظاهری به ارسال گزارش بازرسان کار از این حادثه به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت که بارزسان کار شهرستان بویراحمد نسبت به رعایت مقوله ایمنی کار در کوره‌های مذاب کارخانه فولاد قبل از حادثه نیز تاکید کرده بودند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارگران مصدوم کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج به ‌تناسب درصد جراحات و یا ازکارافتادگی از تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه سازمان تأمین اجتماعی برخوردار خواهند شد.عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه با اینکه کارگران در هنگام کار در کارگاه دچار سانحه شده‌اند، بر اساس ماده 60 قانون تأمین اجتماعی، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه‌ای سازمان در مورد آنان برقرار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمیته‌ای ویژه برای بررسی انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد و پیگیری وضعیت مصدومان و جانباختگان این حادثه به دستور استاندار تشکیل شد.مجید محنایی افزود: این کمیته به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با عضویت مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت، رئیس‌اتاق بازرگانی، مدیرکل بازرسی استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و همه جوانب این حادثه در حال بررسی و پیگیری است.