kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

انفجارهای مرگبار در اردوگاه آوارگان سوری ده‌ها قربانی گرفت

انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در اردوگاه آوارگان سوری در نزدیکی مرزهای این کشور و اردن، 10 کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، عصر دوشنبه دو خودروی بمب‌گذاری شده میان آوارگان اردوگاه «الرکبان» سوریه که در نزدیکی مرزهای اردن واقع است، منفجر شد. انفجار اول در نزدیکی رستوران اردوگاه و انفجار دوم نیز در بازار اردوگاه رخ داده است. در ساعات اولیه حادثه شمار کشته‌های این دو انفجار، 10 نفر و مجروحان نیز ده‌ها تن گزارش شده است. تا عصر دیروز هیچ گروهی مسئولیت این دو انفجار تروریستی را برعهده نگرفت. اما پیش از این داعش در این اردوگاه چند بار دست به انفجارهای تروریستی زده است. حدود 8000 آواره سوری در اردوگاه الرکبان ساکن هستند.
درگیری تروریست‌ها با هم
گروه تروریستی مورد حمایت عربستان موسوم به «جیش‌الاسلام» هم طی روز دوشنبه در چهار منطقه حومه شرقی دمشق با افراد دو گروه تروریستی «فیلق الرحمن» و «جبهه النصره» درگیر شدند. شبکه «المیادین» در این‌باره شمار کشته‌های این درگیری را هفت تروریست و سه غیرنظامی اعلام کرد. تعداد مجروحان نیز 70 تن گزارش شده است. از روز هشت اردیبهشت تاکنون به طور جسته و گریخته میان گروه‌های تروریستی در شرق دمشق درگیری رخ می‌دهد. این درگیری‌ها تاکنون جان ده‌ها نفر از تروریست‌ها را گرفته است.