kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

اخبار ورزش جهان


پول، چلسی را به قواره‌های منچستریونایتد رساند
چلسی از زمان حضور رومن آبراموویچ در این تیم، دو برابر منچستریونایتد هزینه کرده است تا بتواند به موفقیت‌های بیشتری برسد.قهرمانی چلسی در این فصل به چهاردهمین قهرمانی مهم چلسی تحت مالکیت رومن آبراموویچ تبدیل شد. این مرد روس در سال ۲۰۰۳ چلسی را خریداری کرد. این در حالی است که باشگاه در آن سال با مشکلات زیاد اجرایی روبرو بود. منچستریونایتد از زمانی که آبراموویچ مالک چلسی شده است، دوازده جام کسب کرده است که البته ممکن است در پایان فصل جاری،‌ به ۱۳ نیز برسد. اگر این اتفاق رخ بدهد، چلسی پرافتخارترین تیم انگلیسی از سال ۲۰۰۳ خواهد بود. مالک متمول روس با تزریق پول به این تیم توانست چلسی را به قدرت اول انگلیس تبدیل کند. این نشان دهنده قدرت پول در موفقیت است. چلسی که قبل از ورود آبراموویچ به این تیم یک تیم معمولی بود که در تاریخ ۱۰۰ ساله خود تنها یک قهرمانی در لیگ داشت، بعد از ۸۰۶ میلیون پوند خرید که تقریبا دو برابر تیم یونایتد بوده، توانسته است پنج قهرمانی در لیگ کسب کند. به این دلیل است که رمز موفقیت چلسی را باید در جیب‌های رومن آبراموویچ جست و جو کرد.
چینی‌ها پارما را هم می‌خرند
پس از دو تیم شهر میلان، سرمایه‌گذاران چینی سومین تیم خود را هم در کالچو خواهند خرید. باشگاه پارما هم به فهرست اموال و دارایی‌‌های چینی‌ها در فوتبال ایتالیا اضافه خواهد شد و گفته می‌شود که قرار است که آنها اسطوره آرژانتینی این باشگاه، هرنان کرسپو را به عنوان نایب رئیس ‌باشگاه استخدام کنند.پارما پس از ورشکسته شدن در سال 2015 و سقوط به دسته چهارم فوتبال ایتالیا اکنون به پلی‌آف سری B راه پیدا کرده است تا به حرکت خود برای بازگشت به سطح اول کالچو ادامه دهد.طبق آخرین گزارش‌ها، جیانگ لیژانگ در مرحله اول 40 درصد از سهام باشگاه پارما را می‌خرد و در ادامه 60 درصد مابقی را هم خواهد خرید. این باشگاه پس از ورشکستگی، توسط تاجران محلی به نام‌های گیدو باریلا، پائولو پیتزاروتی و جامپائولو دالارا که چند سرمایه‌گذار کوچک دیگر هم به آنها ملحق شدند، احیا شد. اکنون اما قرار است سهام باشگاه پارما به جیانگ لیژانگ انتقال داده شود، کسی که مدیر آژانس بازاریابی دسپورت است، شرکتی که باشگاه گرانادای اسپانیا را خریده و در حال مذاکره برای خرید سهام باشگاه کریستال پالاس انگلیس نیز هست.به گزارش شبکه اسکای اسپورت ایتالیا و نشریه گاتزتا دلواسپورت، با انتقال مالکیت باشگاه پارما به چینی‌ها، آنها هرنان کرسپو، مهاجم آرژانتینی سابق این تیم را به عنوان نایب رئیس‌باشگاه استخدام می‌کنند. کرسپو دو دوره در پارما توپ می‌زد.
افتتاح پارک فوتبال‌ کازان با حضور رونالدینیو
سومین پارک فوتبال جام کنفدراسیون‌ها در حضور رونالدینیوی برزیلی و استقبال پرشور هواداران در شهر کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان افتتاح شد. جام کنفدراسیون‌ها از روز 27 خرداد با حضور 8 تیم ملی برتر فوتبال جهان در روسیه آغاز خواهد شد و کمیته سازماندهی این رقابت‌ها از مدتی قبل جهت ترغیب و آگاهی مردم اقدام به راه‌اندازی پارک‌های فوتبال در شهرهای میزبان کرده است. پس از راه‌اندازی پارک‌های فوتبال در مسکو و سوچی روز شنبه نوبت به شهر کازان رسید تا شاهد افتتاح آن با حضور رونالدینیو، ستاره سرشناس پیشین دنیای فوتبال باشد. در خلال افتتاح این پارک فوتبال 74 بلیت دیدارهای جام کنفدراسیون‌ها نیز توسط رونالدینیو برای هواداران قرعه‌کشی شد. چهارمین و آخرین پارک فوتبال جام کنفدراسیون‌ها در شهر سن پترزبورگ افتتاح خواهد شد.
ستاره جوان دورتموند
جام کنفدراسیون‌ها را از دست داد
استعداد جوان باشگاه بورسیادورتموند جام کنفدراسیون‌ها را از دست داد و تا چهار ماه نمی‌تواند به میدان رود. یولیان وایگل یکی از استعدادهای جدید فوتبال آلمان است که شانس بالایی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد. این بازیکن ۲۱ ساله در دیدار بوروسیا دوتموند برابر آگسبورگ در هفته سی و سوم بوندسلیگا دچار آسیب‌دیدگی‌ شدید شد. باشگاه بورسیادورتموند اعلام کرد وایگل از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده و چهار ماه دور از میادین خواهد بود. به ‌این‌ ترتیب این بازیکن جام کنفدراسیون را از دست داد و نمی‌تواند برای ژرمن‌ها به میدان برود.