kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

اخبار کوتاه از فوتبال



کاپیتان نفت مدال قهرمانی‌اش را به شهید مدافع حرم اهدا می‌کند
کاپیتان تیم نفت تهران مدال قهرمانی در جام حذفی را به شهید مدافع حرم تقدیم می‌کند. تیم فوتبال نفت تهران  روز پنج شنبه هفته گذشته  با پیروزی مقابل تیم تراکتورسازی تبریز به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد و توانست قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.علیرضا عزتی کاپیتان تیم نفت قصد دارد با همراهی تعدادی از دوستانش مدال طلای خود را به شهید مصطفی صدرزاده از شهدای مدافع حرم و خانواده ایشان تقدیم کند تا با این کار به نوعی از زحمات و دلاوری‌های مدافعین حرم قدردانی کرده باشد.شهید مصطفی صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون بود. او درست در شب عاشورای حسینی به شهادت رسید.
پرسپولیس با یک جای خالی در ادامه نقل‌وانتقالات
تیم فوتبال پرسپولیس برای جذب بازیکن جدید فقط یک جای خالی دارد.پرسپولیس برای فصل آینده با گادوین منشا و شجاع‌ خلیل‌زاده قرارداد امضا کرده تا این نفرات جانشین بازیکنان اوکراینی جدا شده از این تیم شوند. با جدایی پریمیوف، یانسکی و رامین رضاییان از پرسپولیس لیست بزرگسالان این تیم 3 جای خالی پیدا کرد و با نفرات جذب شده حالا فقط یک جای خالی در لیست این تیم می‌ماند.محمد امین آرام‌طبع دیگر گزینه‌ای است که برانکو تمایلی برای حفظ او در تیمش ندارد اما در صورت جدایی او از پرسپولیس هم لیست بزرگسالان این تیم خالی نخواهد شد از این جهت که احسان علوان‌زاده در فصل آینده جزو نفرات بزرگسالان پرسپولیس محسوب خواهد شد.باشگاه پرسپولیس در حال حاضر در تلاش است نفراتی چون سروش رفیعی و کمال کامیابی‌نیا را راضی به تمدید قرارداد کند و در آن صورت شاید یک جای خالی باقی مانده در لیست سرخپوشان به سعد ناطق که قابلیت بازی در دو پست مدافع میانی و هافبک دفاعی را دارد، تعلق بگیرد. البته برانکو بسیار علاقمند است برای پست دفاع چپ سعید آقایی بازیکن تراکتورسازی را هم به لیست تیمش اضافه کند از این جهت که او بازیکن زیر 23 سال به حساب می‌آید.نکته قابل اشاره اینکه برانکو برای رفیعی و کامیابی‌نیا بازیکنانی را مدنظر دارد اما اولویتش ماندن آنهاست. فرشید باقری و داریوش شجاعیان نفراتی هستند که سرمربی پرسپولیس آنها را برای جانشینی نفرات اشاره شده در نظر گرفته است.
علی دایی رسما سرمربی سایپا شد
سرمربی سابق تیم فوتبال نفت بعد از مذاکرات نهایی، به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال سایپا انتخاب شد تا در لیگ هفدهم، هدایت نارنجی‌پوشان را بر عهده داشته باشد. علی دایی که روز پنجشنبه گذشته موفق شد با تیم نفت تهران به عنوان قهرمانی جام حذفی برسد، بعد از مذاکره با مسئولان باشگاه سایپا سرانجام برای یک فصل به عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا انتخاب شد. علی دایی دیروزبعد از جلسه هیئت مدیره و انتخاب قطعی به عنوان سرمربی سایپا، به همراه رضا درویش مدیرعامل باشگاه در جلسه‌ای با حضور مدیر کل شرکت سایپا حاضر شد.دایی ۱۰ سال پیش هم به عنوان سرمربی در تیم سایپا حضور داشت و توانست با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد.قرارداد علی دایی با تیم فوتبال سایپا ظهر دیروز امضا شد تا همکاری طرفین رسمی شود. علی دایی بعد از عقد قرارداد نهایی با باشگاه سایپا از مسئولان این باشگاه خواست هر چه سریع‌تر برای جذب بازیکنان موردنظر او اقدام کنند تا بتواند در بهترین زمان و با تیمی کامل دور جدید تمرینات تیمش را آغاز کند. در این بین برخی از نفرات تیم نفت نیز در لیست خرید علی دایی قرار گرفتند تا در اولین فرصت با آنها قرارداد امضا شود.محمد قاضی و اکبر صادقی، دو بازیکنی هستند که از تیم نفت در لیست خرید دایی قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه هر بازیکن قراردادشان با باشگاه نفت به اتمام رسیده آنها را باید جزو خرید‌های ابتدایی سایپا دانست. این در شرایطی است که اکثر بازیکنان نفت برای پیوستن به تیم دایی علاقه نشان داده‌اند و باید دید چه نفراتی غیراز دو بازیکن نامبرده در لیست خرید دایی قرار خواهند گرفت.رامین رضاییان بازیکن دیگری است که دایی او را در لیست خریدش قرار داده و مدیران باشگاه سایپا به زودی با این بازیکن وارد مذاکره خواهند شد.
کمالوند و اسدی به نفت پیوستند
سرمربی و کاپیتان فصل گذشته تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز به تیم صنعت نفت آبادان پیوستند. فراز کمالوند که سال گذشته هدایت تیم گسترش فولاد تبریز را بر عهده داشت، با امضای قراردادی رسما دیروز به عنوان سرمربی تیم صنعت نفت آبادان انتخاب شد.از کمالوند به عنوان یکی از گزینه‌های تراکتورسازی هم یاد می‌شد.همچنین مرتضی اسدی کاپیتان فصل گذشته گسترش فولاد هم دیروز قراردادش را با صنعت نفت امضا کرد تا این تیم آبادانی در نقل و انتقالات استارت بزند.هدایت صنعت نفت در فصل گذشته بر عهده نادر دست نشان و سپس فیروز کریمی بود.
قرارداد ۵ ساله شکاری با روستوف
بازیکن تیم ذوب‌آهن با تیم روستوف روسیه قرارداد پنج ساله امضا کرد. رضا شکاری، بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن که روزهای گذشته با تیم روستوف روسیه به توافق رسیده بود، دیروز با عقد قراردادی رسماً به این تیم پیوست. قرارداد رضا شکاری با تیم روستوف روسیه پنج ساله است.به این ترتیب، او هم‌بازی سردار آزمون در روسیه شد.
تعیین تکلیف برای ملوان بعد از انتخابات
مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: قرارداد مایلی‌کهن یک ساله بود و با توجه به اتمام مسابقات لیگ دسته یک قرارداد او نیز به اتمام رسیده است. مسعود رضاییان در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر جدایی محمد مایلی‌کهن از ملوان به گوش می‌رسد، اظهار داشت: قرارداد مایلی‌کهن یک ساله بود و با توجه به اتمام مسابقات لیگ دسته یک، قرارداد او نیز به اتمام رسیده است. از مایلی‌کهن و چند گزینه دیگر برنامه خواستیم و در اولین جلسه هیئت مدیره در خصوص این گزینه‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.وی در خصوص زمان تشکیل جلسه هیئت مدیره باشگاه ملوان عنوان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره ما از مسئولان شهری شهر انزلی هستند احتمالا جلسه هیئت مدیره بعد از انتخابات برگزار خواهد شد. با این حال تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم در صورت امکان جلسه هیئت مدیره را قبل از انتخابات برگزار کنیم.مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سوال که مایلی‌کهن چقدر شانس ادامه همکاری با این تیم را دارد، گفت: ما مدیران عامل‌ باشگاه‌ها تنها خوراک تصمیم‌گیری را مهیا می‌کنیم و هیئت مدیره در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند. با توجه به اینکه من با هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره صحبتی نداشتم در این خصوص نمی‌توانم صحبت کنم.رضاییان تغییرات مدیریتی در این باشگاه گفت: قرارداد خود من نیز رو به اتمام است و احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد. همه اعضای باشگاه‌ ملوان غیراز بازیکنانی که قرارداد بلند مدت دارند در معرض تغییرات هستند.
پیروانی: قول صعود ندادم
سرمربی تیم فوتبال جوانان گفت: برای آماده‌سازی تیم در جام جهانی با کی‌روش مشورت کردم. امیرحسین  پیروانی در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال جوانان به جام جهانی در پاسخ به سوالی درباره حضور رضا کرملاچعب در این مراسم بعد از خط خوردنش از تیم  ملی گفت: او هم مثل سایر بازیکنان تلاش کرد و زحمت کشید و شایسته بود اما به دلیل اختلاف کم کیفی بین او و دیگران مجبور شدم روی نام او قلم قرمز بکشم.او ادامه داد: خوشحالم که بازیکنی در سن جوانی اینقدر بزرگ فکر می‌کند. مطمئن باشید فوتبال ایران بعدها از کرملاچعب بیشتر خواهد شنید. بازیکنان و کادر فنی ما رضا را خیلی دوست دارند.سرمربی تیم جوانان درباره اینکه آیا برای آماده‌سازی تیمش از کی‌روش نیز مشورت گرفته است گفت: یک هفته قبل جلسه‌ طولانی با کی‌روش داشتم و با او مشورت کردم. او قبلا با پرتغال، قهرمان جام جهانی جوانان شده است. کی‌روش مثل کتاب بزرگی است که باید بهتر ورق می‌خورد و در فوتبال ما از او بیشتر استفاده می‌شد.او درباره نورافکن گفت: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان و صحبت‌هایی که مطرح شد جلسه‌ای را با منصوریان برگزار کردم و در نهایت مقرر شد نورافکن در اختیار تیم جوانان باشد.پیروانی درباره شناختش از حریفان تیم هم گفت: بله ما شناخت خوبی از حریفان داریم و بعد از اینکه هم‌گروهان ما مشخص شدند از وضعیت آن‌ها باخبر شدیم. با پرتغالی همگروه هستیم که یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در رده جوانان است اما با این حال من قول صعود ندادم و قول دادم تمام تلاش‌مان را برای موفقیت انجام دهیم.
جابر انصاری دیدار استقلال با العین را از دست داد
بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت دیدار این تیم برابر العین امارات را از دست داد. تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف العین امارات برود. این در حالی است که جابر انصاری به دلیل مصدومیت قطعا در این بازی حضور نخواهد داشت.از سوی دیگر امید ابراهیمی هافبک بازی‌ساز این تیم هم مصدوم است و احتمال دارد در دیدار رفت برابر العین غایب باشد.مصدومیت انصاری و غیبت احتمالی امید ابراهیمی در حالی رقم خورده که امید نورافکن دیگر هافبک بازی‌ساز استقلال هم به همراه تیم ملی جوانان به کره جنوبی سفر می‌کند تا در جام جهانی حضور داشته باشد و باید دید استقلال با این چالش چگونه دست و پنجه نرم می‌کند.
جلالی با پیکانی‌ها تمدید کرد
سرمربی تیم فوتبال پیکان برای یک سال دیگر قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد.مجید جلالی پس از کسب نتایج مناسب با پیکان در لیگ شانزدهم با مسئولان این باشگاه برای تمدید قراردادش وارد مذاکره شد و برای یک سال دیگر با محمود شیعی به توافق رسید که دیروز قراردادش را با این باشگاه امضا کرد.سرمربی تیم پیکان برنامه‌اش را به باشگاه پیکان داده است و مدیران این باشگاه مذاکره با بازیکنان مدنظر جلالی را هم آغاز کرده‌اند.