kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
در اقدامی کم‌سابقه

یونسکو علیه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی قطعنامه تصویب کرد

سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) در انتقاد از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در قدس، قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کرد.



به گزارش خبرگزاری فارس، «یونسکو» دیروز طی جلسه‌ای و در واکنش به سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در شهر «قدس» ، با رای قاطع، قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کرد.
در جلسه دیروز یونسکو، قطعنامه محکومیت تسلط رژیم صهیونیستی بر شهر «قدس» با 22 رای موافق، 10 رای مخالف و 26 رأی ممتنع یا غائب تصویب و تاکید شد قدس یک شهر اشغال شده است.
این قطعنامه ضمن به رسمیت شناختن اهمیت بخش قدیمی شهر «قدس» برای سه دین توحیدی (اسلام، مسیحیت و یهودیت)، به سیاستمداران اسرائیلی درمورد اجرای سیاست‌های اشغالگرانه در این بخش هشدار داد.
در بخشی از این قطعنامه تاکید شده است: تمامی اقدامات تحت لوای قانون و اجرا شده از سوی اسرائیل به عنوان قوه اشغالگر، که چهره و هویت شهر مقدس قدس را تغییر داده – به طور خاص قانون پایه در این شهر - پوچ و بی‌اعتبار بوده و باید فورا لغو شوند.سال گذشته نیز شورای سازمان ملل قطعنامه‌ای را در محکومیت شهرک‌سازی توسط اسرائیل، تصویب کرده بود، که به خاطر رای ممتنع آمریکا ، تصویب شده بود.این اقدام آمریکا در رابطه با اسرائیل سابقه نداشته است.