kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

16 درصد زنان و 10 درصد مردان در کشور دچار افسردگی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: 16 درصد از زنان و 10 درصد از مردان در کشور از افسردگی رنج می‌برند.

همدان- خبرنگار کیهان:

حبیب‌الله موسوی بهار در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ظهور پدیده شهرنشینی، تغییر شیوه زندگی را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه میزان بیماری‌های غیرواگیر به ویژه افسردگی در جهان شیوع پیدا کرده، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای انجمن روانشناسی، از هر 4 انسان یک نفر دچار مشکلات روانی می‌شود که شایعترین آنها، افسردگی است.
وی ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را برای کشور تهدید جدی قلمداد کرد و ابراز داشت: تلاش برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر از جمله سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطاق و بیماری‌های روانی از ضروریات است.
موسوی بهاری با اشاره به برخی دستاوردهای ایران در حوزه سلامت از جمله کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان عنوان کرد: شیوع بیماری‌های غیرواگیر موجب شده، نظام سلامت سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر را تنظیم و با همکاری سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط این سند تدوین و امضا شود.
وی همچنین از افتتاح بیش از 100 پروژه در اردیبهشت ماه در این حوزه خبر داد و افزود: با افتتاح و راه‌اندازی شش بیمارستان، در سطح استان، 800 تخت، به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.