kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* روزنامه ایران چرا اینقدر هر روز دروغ تیتر می‌کند؟ ایران 96/2/3 اعلام کرده که این دولت هر سال 7 برابر دولت‌های گذشته شغل ایجاد کرده است. گویا به جای رقم اشتغال، شمار کارخانه‌ها و شرکت‌های تعطیل شده را محاسبه کرده است! همین روزنامه در مطلب دیگری جشن خودکفایی بنزین بعد از 36 سال را تیتر کرده است. اولاً جشن خودکفایی در دولت قبل اتفاق افتاد که به مذاق آقایان خوش نیامد و واردات را جایگزین آن کردند. در ثانی این خودکفایی هم که به برکت قرارگاه خاتم سپاه اتفاق افتاده است که آقای زنگنه به شدت با آن مخالف بود. مگر کلید تمام شرور دروغ نیست؟ چرا این قدر این دولت مدعی تدبیر و امید و اعتدال دروغ به خورد ملت می‌دهد؟!
خانواده یک شهید
* بیان عملکردها تخریب نیست. کاسبان برجام با الفاظ بازی نکنند. مگر دانستن از حقوق شهروندی نیست؟ چرا مانع این حق می‌شوید؟ چرا از شفاف‌سازی کارنامه دولت برای مردم نگران هستید؟!
نیک‌طبا
* بحث پخش ضبط شده مناظرات با موج توفنده مردم و دلسوزان به کنار رفت و مقرر شد که مناظره‌ها زنده پخش شود. در تمام حوادث اگر مردم با بصیرت و دلسوزانه در صحنه باشند جریان قدرت و ثروت طرفی نمی‌بندند. مصیبت زمانی است که ملت صحنه را ترک کند. ان‌شاءالله در انتخابات نیز شاهد موج توفنده ملتی باشیم که عزم تحولی مثبت دارد.
شکیبا و طاها فرخی
* ضعف دولت موجب شد تا ابتدا به دنبال مناظره غیرزنده در انتخابات 96 باشد! زیرا دستان خالی دولت در دفاع از عملکرد ضعیفش در مناظره‌ها می‌توانست بسیاری از گفته‌ها و رفتارهایی که دولت در طی ماه‌های گذشته از آن به عنوان دستاورد یاد کرده را با چالش جدی مواجه کند. اما بصیرت مردم و برخی دیگر از کاندیداها اجازه نداد تا خسارت‌های سنگین دیگری از سوء تدبیرهای دولت به کشور تحمیل شود.
8048---0937
* در مناظره‌ها باید برجام شفاف‌سازی شود بیش از سه سال عمر دولت به رفت و آمد و مذاکره برای برجام سپری شد و این رفت و آمدها کل انرژی دولت را صرف کردند اما چه دستاوردی داشته است؟
7399---0990
* به وزیر محترم کشور عرض می‌کنم که فتنه 88 به بهانه تقلب در انتخابات بود و به اذعان رسانه‌های غربی حامی فتنه، اصل نظام و تغییر حاکمیت خواسته فتنه‌گران و حامیان غربی‌شان بود. پس بحث مناظره‌های زنده تلویزیونی هیچ ربطی به آشوب و فتنه سال 88 ندارد. بصیرت مردم فهیم ایران نباید در دید مسئولان دولتی ناچیز ارزیابی شود. بنابراین بحث فتنه 88 نیست بلکه مشکل در کارنامه خالی دولت است.
8612---0910 و 0876---031 و 3006---0919
* در مقابل نقض پی‌درپی برجام از طرف آمریکا، چرا دولت تنها به یک توییت، بیانیه و یا هشدار بسنده کرده است؟ در حالی که حداقل‌ کشورمان می‌تواند واکنش‌های بسیار محکم‌تری را با تکیه بر جایگاه قدرتمندش در منطقه داشته باشد.
2811---021
* این اقتدار نیروهای مسلح کشور است که سایه جنگ را از سر کشور دور می‌کند نه کوتاه آمدن در برابر شیطان بزرگ و از دست دادن صنعت هسته‌ای و تعطیل برنامه‌های فضائی و نانو و...
6858---0919
* در طول تاریخ می‌خواندیم مظلومیت علی(ع) را نیروهای بی‌فکر خودش رقم زدند. قبول این مسئله مشکل بود ولی حالا با ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست‌جمهوری بعضی افراد باورش آسان شد. خدا عاقبت ما را ختم بخیر گرداند مگر پست و مقام چقدر ارزش دارد که انسان دلسوزی ولایت‌ را هم نادیده بگیرد؟!
وحیدی
* چرا دولت ارز مسافرتی را به جای مسافران به صرافی‌های مشخصی در مناطق آزاد می‌دهد؟ پیامد این اقدام ویژه‌خواری و واردات قاچاق است؟
5530---0936
* با هزینه‌های زیادی که برای ساخت و ساز حرم امام راحل(ره) صورت گرفته ولی متاسفانه جای خالی آثار و مکتوبات امام برای زائرین داخلی و خارجی کاملا دیده می‌شود. شایسته است متولیان حرم با تعبیه‌ جایگاه‌های مناسب و متعدد و قفسه‌های لازم، صحیفه امام و دیگر کتب آن راحل عظیم‌الشأن و نیز بیانات رهبر معظم  انقلاب در تبیین ویژگی‌های خط امام را در دسترس زائرین قرار دهند تا ساعاتی که در حرم هستند شناخت بیشتری از اهداف و آرمان‌های امام راحل پیدا کنند.
عرفانی
* مدیران محترم سازمان تامین اجتماعی! آیا با این 12 و 14/5 درصد افزایش به حقوق‌های تا سقف 2 میلیون مشکل این قشر تأمین شد؟!  واقعا یک زندگی آبرومندانه و مستاجری و داشتن  چند فرزند دانش‌آموز، دانشجو و.... در کلان‌شهری مثل تهران با حقوق 2 میلیونی امکان‌پذیر است؟!
2470---0919
* سخنگوی دولت 2-3 ماه قبل از پایان هر سال میزان افزایش حقوق‌های سال بعد و اجرای آن از ابتدای سال را اعلام می‌کند ولی متاسفانه برای ما سه میلیون بازنشسته تامین اجتماعی بعد از گذشت 4-5 ماه از سال افزایش حقوق‌ها را اعمال می‌کنند. آیا مسئولان امر نمی‌خواهند به این تبعیض پایان دهند؟!
محمد برکچی
* وزارت تعاون و تامین اجتماعی باید به سمتی حرکت کند که افراد بیکار بالای 18 ساله (چه ذکور چه اناث) یک دریافتی ماهانه حداقلی (200-300 هزارتومان) داشته باشند تا بتوانند مهارتهایی را بیاموزند و تشکیل زندگی دهند که این قدر سن ازدواج بالا نرود.
صابر- قائم‌شهر