kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

اخبار ورزش جهان



بازگشت نیوکاسل با بنیتس به لیگ برتر انگلیس
تیم پرهوادار جزیره بار دیگر به سطح اول فوتبال انگلیس بازگشت.تیم نیوکاسل با برتری 4 بریک خانگی مقابل «پرستون نورث‌اند» در بازی هفته چهل و چهارم دسته «چمپیون‌شیپ» انگلیس در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل جواز صعود به لیگ برترجزیره را به دست آورد.این تیم که رافائل بنیتس اسپانیایی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد با برتری اخیر 88 امتیازی شد و پشت سر برایتون هم‌امتیاز (دیگر صعود کرده قطعی) و در فاصله 9 امتیازی تیم سوم، رسما بازگشت به لیگ برتر را قطعی کرد.
توافق ایسکو برای تمدید قرارداد با رئال
هافبک اسپانیایی کهکشانی‌ها که تا چندی پیش شایعه خروجش از سانتیاگو برنابئو به گوش می‌رسید، اکنون در آستانه عقد قراردادی جدید با این تیم است.رئالی‌ها قصد دارند با ایسکو قراردادی 5 ساله ببندند که او را تا سال 2022 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نگه می‌دارد و حقوقش را هم به دو برابر میزان فعلی افزایش می‌دهد و آن را به 6 میلیون یورو می‌رساند تا در جدول پردرآمدترین بازیکنان تاریخ باشگاه رتبه ششم را بعد از کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، گرث بیل، سرخیو راموس، تونی کروس و لوکا مودریچ داشته باشد. هافبک پیشین مالاگا مشتریان زیادی داشته که مهم‌ترین آنها منچسترسیتی، یوونتوس و لیورپول بودند.
برگزاری بهترین جام‌جهانی تاریخ در روسیه
دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مدعی شد بهترین جام جهانی تاریخ در سال ۲۰۱۸ میلادی در روسیه برگزار خواهد شد. فاطمه سامورا در بخشی از مصاحبه اختصاصی با میخاییل گوسمن، معاون اول خبرگزاری رسمی دولتی روسیه (تاس) گفت: دولت روسیه به شدت تمام تعهدهای خود را جهت آماده‌سازی جام‌ جهانی 2018 انجام می‌دهد.جیووانی اینفانتینو، رئیس‌سوئیسی فیفا پیش از این بارها در مصاحبه‌های خود از برگزاری بهترین جام جهانی تاریخ فوتبال در روسیه خبر داده بود. دبیرکل فیفا در این رابطه به گوسمن گفت: من با این حرف اینفانتینو موافق هستم. ما ارتباط خوبی با دولت روسیه،کمیته سازماندهی و شهرهای میزبان جام جهانی 2018 داریم. به اتفاق هم می‌توانیم بهترین جام جهانی تاریخ را در سال 2018 برگزار کنیم، زیرا روسیه قدرت بسیار زیادی دارد و فوتبال ورزش زیبایی است.سامورا ادامه داد: دنیا در حال تجربه یک دوران دشوار است و برگزاری جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی باعث می‌شود تا نگاه و اذهان بسیاری از مردم از این مشکلات بازگردد. این یک واقعیت است که بسیاری از کسانی که به روسیه می‌آیند شاهد چیزهای فوق‌العاده‌ای خواهند بود، درباره روسیه آگاهی‌های بیشتری پیدا می‌کنند و با تنوع فرهنگی مواجه خواهند شد.
«لو» گزینه جانشینی زیدان در رئال مادرید
یک روزنامه ورزشی معتبر چاپ اسپانیا ادعای عجیبی را مطرح کرد و نوشت سرمربی فرانسوی رئالی‌ها در آستانه اخراج قراردارد. روزنامه آس در گزارشی مبسوط به تحولات رئالی‌ها بعد از باخت لحظه آخر در دربی ال‌کلاسیکو با بارسلونا پرداخته است. این نشریه افزود بعد از آنکه یکشنبه شب مادریدی‌ها ۳ بر ۲ بازنده دوئل با کاتالان‌ها شدند، شانس رسیدن به مقام قهرمانی لالیگا برای آنها کاهش یافت. برهمین اساس در صورتی که نتوانند در پایان فصل جاری مقام نخست لالیگا را از آن خود کنند و در لیگ قهرمانان نیز ناکام شوند،‌ در آن صورت باید در انتظار عزل زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی تیم بود. این نشریه از یواخیم لو(یوگی) به عنوان جانشین احتمالی زیزو نام برده است.