kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
همزمان با تجاوز نظامی اسرائیل به خاک سوریه

بشار اسد: ممکن است به نیروی زمینی روسیه نیاز پیدا کنیم

همزمان با افزایش تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، «بشار اسد» اعلام کرد ممکن است به نیروی زمینی روسیه برای کمک به سوریه نیاز پیدا کند.

سرویس خارجی-

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی، شهرک «خان ارنبه» در حومه قنیطره را بمباران کردند. به گفته منابع سوری، این حمله خسارات مالی بر جای گذاشته است.
این حمله چند هفته پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی «الشعیرات» سوریه صورت می‌گیرد.
همزمان با افزایش رفتارهای تهاجمی حامیان تروریسم علیه دولت دمشق و خاک سوریه، رئیس‌جمهور سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که احتمال دارد از روسیه اعزام نیروی زمینی به سوریه را درخواست کند. بشار اسد به اسپوتنیک گفته: «اگر دشمنان ما و حامیان آنها تغییر راهبرد دهند و تروریست‌های بیشتری را از سراسر دنیا (به سوریه) بیاورند، و ما در برابر یک ارتش کامل از تروریست‌ها قرار بگیریم، شاید (درخواست از روسیه) لازم شود.»
بشار اسد در ارتباط با همسایه شمالی سوریه نیز گفت که «ترکیه منبع سلاح تروریست‌های فعال در سوریه است.»
رئیس‌‌جمهور سوریه مقابل اقدامات خزنده آمریکا در خاک کشورش نیز موضع گرفت و از واشنگتن خواست نیروهای آمریکایی را از خاک سوریه خارج کند.
در حال حاضر آمریکا مشغول ساخت پایگاه و تقویت نیروهای خود در سوریه است. واشنگتن همچنین تلاش می‌کند مناطقی از سوریه را در رقه و دیرالزور تحت اختیار تروریست‌های طرفدار خود قرار دهد.
توافق جدید با معارضان
به گزارش فارس، معارضان سوریه اعلام کردند، طبق توافق جدیدی که میان آنها و دولت دمشق امضاء شده، قرار است که به زودی 500 «معارض» زندانی از زندان‌های دولت سوریه آزاد شوند.
 این افراد پس از آزادی، به مناطق تحت اشغال افراد مسلح در استان حلب می‌روند. دمشق در ارتباط با این خبرها موضعی نگرفته است.
پیش از این هم طبق توافقی که میان دولت و مخالفان امضاء شده بود، 8000 نفر از ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین و تحت محاصره «فوعه» و «کفریا» با 3800 فرد مسلح به همراه اعضای خانواده‌شان مبادله شدند.
در همین حال، العالم اعلام کرد که دولت دمشق آزادسازی 500 زندانی را از دیروز آغاز کرده است.
تحولات میدانی
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز نوشته جنگنده‌های ارتش سوریه صبح دیروز در چند نوبت، مواضع گروه‌های تروریستی را در محله «قابون» (شرق دمشق) بمباران کردند. در این حمله هوایی، تعدادی از مواضع و استحکامات تروریست‌ها منهدم شد.
همزمان با این حمله هوایی، یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها را در این منطقه هدف قرار دادند. این حملات باعث هلاکت و جراحت شماری از تروریست‌ها شد.
در استان حلب نیز جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در شمال و غرب شهر حلب به ویژه در عندان، حیان، اتارب، الراشدین، اروم کبری و سنگبری ‌های منیان بمباران کردند.