kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
با جدی شدن خطر جنگ بین آمریکا و کره اتفاق افتاد

آماده‌باش ارتش روسیه و چین در مرزهای کره شمالی

در پی افزایش بی‌سابقه تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا خبر رسیده، روسیه و چین ادوات نظامی و نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل در آورده و به مناطق مرزی با کره شمالی اعزام کرده‌اند.


سرویس خارجی-

در پی افزایش احتمال درگیری نظامی آمریکا با کره شمالی و تهدید تازه پیونگ یانگ به آغاز حمله پیشدستانه به آمریکا، روسیه شمار زیادی نیرو و تجهیزات سنگین نظامی به مرز مشترک خود با کره شمالی اعزام کرد.
روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» روز جمعه به نقل از «رسانه‌های محلی روسی» نوشته: «کاروان  نظامی بزرگی در حال حرکت به سمت مناطق شرقی روسیه است که مرز کوچکی با کره شمالی دارد.» تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن در هفته‌های اخیر به وی‍ژه پس از آزمایش هرچند ناموفق موشک بالستیک کره شمالی بالا گرفته و آمریکا در روزهای اخیر ناوهای جنگی خود را به سمت آب‌های شبه جزیره کره گسیل داشته است. کره جنوبی و آمریکا همچنین روز پنجشنبه بیش از 100 هواپیمای جنگی را در رزمایش مشترک خود در شبه ‌جزیره کره شرکت دادند. رزمایش «مکس‌ تاندر»  که روز ۱۴ آوریل(25 فروردین) شروع شد به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و با حضور 1۲۰۰ نیروی نظامی دو کشور شامل پرسنل آمریکایی حاضر در ژاپن برگزار می‌شود. آمریکایی‌ها می‌گویند این رزمایش شامل عملیات آمادگی برای مقابله با هرگونه «اقدام تحریک‌آمیز» کره شمالی  انجام می‌شود.
آمریکا را به خاکستر تبدیل می‌کنیم
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اما روز پنجشنبه خاطر‌نشان کرد، دولت ترامپ افزودن دوباره نام کره شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم در دست بررسی دارد. این در حالی است که  «رودونگ سینمون» روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی در واکنش به این اظهارات نوشت: «در صورتی که پیونگ یانگ اقدام به حمله پیشگیرانه کند، تمامی نیروهای آمریکا نه تنها در کره جنوبی و مناطق اطراف بلکه در خاک آمریکا خاکستر خواهند شد.»
واشنگتن همواره خواستار توقف آزمایش‌های نظامی و هسته‌ای کره شمالی شده است.  پیونگ یانگ هم اعلام کرده، تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهایشان علیه کره شمالی  ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی‌های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد داد. چین نیز با ابراز نگرانی از بغرنج شدن مسایل هسته‌ای شبه جزیره کره و زیانبار خواندن درگیری‌های نظامی برای همه طرف‌ها، بمب‌افکن‌های خود را به حال آماده‌باش درآورده و صدها تفنگدار خود را به مناطق مرزی بین دو کشور گسیل داشته است.