kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰

اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی کار دست رژیم صهیونیستی داد

در پی آغاز اعتصاب غذای نامحدود 1500 اسیر فلسطینی و به تبع آن سرکوب رهبران اسیر از سوی رژیم صهیونیستی، موج جدیدی از اعتراضات مردمی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی به راه افتاده و فلسطینی‌ها را به خیابان‌ها کشانده است.


به دنبال آغاز اعتصاب غذای نامحدود 1500  اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی که سرکوب رهبران آنها در زندان را به دنبال داشت، موج جدیدی از مخالفت ها و اعتراضات عمومی به راه افتاده و بسیاری از فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی وحتی خارج از این کشور با اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار کردند. از زمان اعتصاب سال ۲۰۱۲ که با مشارکت ۲۵۰۰ اسیر صورت گرفت، این بزرگترین اعتصاب غذای اسرای فلسطینی به شمار می‌آید.
خبر رسیده مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این اعتصاب،  رهبران اعتصاب‌کنندگان را به زندان‌های انفرادی منتقل کرده‌اند. این اقدامات همزمان با روز اسیر فلسطینی صورت می‌گیرد. در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها، نیروهای صهیونیستی با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به معترضان حمله کردند که به زخمی شدن چند تن از آنها منجر شد.
واکنش دبیرکل
 سازمان همکاری اسلامی
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای بر حمایت این سازمان از مطالبات قانونی اسیران فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی و ادامه تلاش‌ها برای تحقق آزادی و رساندن پیام آنها به جهانیان تاکید کرد. گروه‌های فلسطینی در لبنان نیز با تجمع در مقابل مقر صلیب سرخ در اردوگاه «عین الحلوه» در شهر صیدا با اسیران فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند، ابراز همبستگی کردند.
اتحادیه عرب هم از تمامی کشورهای جهان که به آزادی و حقوق بشر اعتقاد دارند خواست تا شرایطی برای حمایت جهانی از اسیران فلسطینی فراهم کنند. با بالا‌گرفتن اعتراض‌ها  وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی خواهان اعدام اسیران فلسطینی شد!
گفتنی است اسیران فلسطینی در اعتراض به شرایط نامطلوب خود در زندان‌های صهیونیستی، حملات و اقدامات ظالمانه اداره زندان‌ها و سلب بسیاری از حقوق خود از سوی آنها از روز دوشنبه همزمان با روز اسیر فلسطینی (۱۷ آوریل) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. «مروان برغوثی»، رهبر اسیر جنبش فتح رهبری موج تازه اعتصاب‌ها را بر عهده دارد و اسیران گروه‌های مختلف فلسطینی مانند حماس، فتح، جهاد اسلامی و... در آن مشارکت دارند.