kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

گزارش تکان‌دهنده یونیسف از جنایات وحشیانه آل سعود علیه کودکان یمن

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز با انتشار گزارشی از جان باختن دستکم ۱۵۴۶ کودک و معلول شدن ۲۴۵۰ کودک دیگر در جریان حملات آل سعود به یمن خبر داد.


جنگ 2 ساله سعودی‌ها در یمن جنایات زیادی را برای ثبت در حافظه تاریخ برجای گذاشته است. آل سعود در این مدت از هیچ جنایتی فروگذار نکرده  است.  نهادهای یمنی آمار قربانیان یمنی را 14 هزار نفر اعلام کرده‌اند اما برخی دیگر از آمارها شمار قربانیان را  10 هزارتن اعلام کرده‌اند. اما فصل مشترک این آمارها جنایت عربستان علیه غیرنظامیان و به ویژه کودکان است. آمار قربانیان در بین کودکان یمنی آنچنان زیاد است که حتی «بان کی مون» دبیر کل سابق سامان ملل نام عربستان را در لیست سیاه قرار داد، اما تحت نفوذ دلارهای سعودی‌ها از این امر عقب‌نشینی کرد. اکنون یونیسف آمار جدیدی از این جنایت آل سعود در یمن منتشر کرده است.به گزارش «تسنیم» به نقل از پایگاه خبری «النشره»، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسف در جدیدترین گزارش خود آورده است: «از زمان حمله ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به یمن دستکم 1546 کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند.»  صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تصریح کرده: «دستکم 1546 کودک یمنی جان باخته و 2450 کودک دیگر نیز دچار معلولیت شده‌اند که 1022 نفر از آنها پسر و 478 نفر از آنها دختر هستند و جنسیت 46 کودک نیز (به علت متلاشی شدن اجساد) مشخص نشده است.» نهاد حقوق بشر یمن نیز  در گزارشی اعلام کرده، «در طول بیش از دو سال جنگ علیه یمن، 10 هزار و 811 نفر جان باخته و 37 هزار و 888 نفر دیگر زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور به شدت ویران شده است.» این نهاد حقوق بشر در گزارش خود که به «نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل» در ژنو ارایه شد، افزود: «649 نفر از جان باخته ها زن و 1002 نفر کودک هستند. 9 هزار و 160 نفر نیز مرد هستند.»
پاکستان در یمن
خبر دیگر اینکه، دولت عربستان برای «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان و خانواده‌اش مجوز اقامت 3 ساله صادر کرده است. به گزارش فارس، ظرف 10 سال گذشته «راحیل شریف»، نخستین پاکستانی است که اقامت 3 ساله برای وی صادر شده است.
 به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان صدور اقامت 3 ساله از جانب عربستان نشان می‌دهد راحیل شریف فرماندهی ائتلاف نظامی ریاض را پذیرفته است. ائتلاف نظامی عربستان در 2015 توسط «محمد بن سلمان السعود» وزیر دفاع این کشور تشکیل شد. راحیل شریف قرار است در ریاض پایتخت عربستان سکونت داشته باشد و تمام امکانات رفاهی برای اقامت وی در این شهر آماده شده است. طی یکی دو روز گذشته منابع خبری اعلام کردند، پاکستان نظامیانی را برای کمک به آل سعود به یمن اعزام کرده است.