kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

ممنوعیت حجاب در ادارات و شرکت‌های اروپا قانونی شد!

«دیوان دادگستری اروپا» طی حکمی به کارفرمایان اجازه داد تا ممنوعیت حجاب را برای کارکنان مسلمان و محجبه خود قانونی کنند.


اسلام هراسی طی سال‌های گذشته در اروپا شدت گرفته است. نشانه‌های آن نیز قدرت گرفتن احزاب راست افراطی، حملات گسترده به مسلمانان و کشف حجاب زنان مسلمان، حمله به مساجد و آتش زدن کمپ‌های محل استقرار آوارگان مسلمان است. در ادامه همین موج دیروز خبر رسید که «دیوان دادگستری اروپا» هم به کارفرمایان اجازه داده است تا استفاده از حجاب اسلامی و به کار بردن نمادهای مذهبی را برای کارکنان ممنوع اعلام کنند.
به گزارش نشریه «ایندیپندنت»، با وجود مسایل قانونی، این نخستین مورد از مسایلی از این دست است که برای زنان در زمینه پوشش در محل کار مشکل ایجاد می‌کند.
در بیانیه‌ای که دادگاه اروپا در این باره منتشر کرده آمده است که، «هر گونه نماد مشخصی که نشانه‌ای از دیدگاهی سیاسی، فلسفی و یا مذهبی باشد، ممنوع است.» در این حکم همچنین آمده است که «ممنوعیت پوشش آشکار هرگونه نشانه مذهبی، سیاسی و فلسفی باید بر اساس قوانین داخلی شرکت، شامل همه کارکنان شود و از آنان خواسته شود تا پوششی بی‌طرفانه داشته باشند.»
دیوان دادگستری اروپا پس از بررسی پروندۀ دو زن مسلمان از فرانسه و بلژیک که به دلیل امتناع از برداشتن حجاب خود، از محل کار اخراج شده بودند این حکم را صادر کرد.این حکم ممنوعیت پوشیدن و همراه داشتن هرگونه نماد مذهبی، سیاسی یا فلسفی را شامل می‌شود.
با وجود چنین برخوردهای غیرمتمدنانه‌ای با حجاب در غرب چند روز پیش اندیشکده «گیت استون» اعلام کرده گرایش به اسلام روز به روز افزایش می‌یابد. طبق پیش‌بینی این اندیشکده آمریکایی، تا سال 2020 یک سوم جمعیت جهان به دین اسلام خواهند گروید؛‌ به همین دلیل چشم صنعت‌ گران مد غربی، به بازار پوشاک اسلامی است.