kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

فرعون مصر فردا آزاد می‌شود

یک روز بعد از اعلام خبر موافقت دادستان کل مصر با آزادی «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق این کشور خبر رسیده وی به زودی آزاد خواهد شد.



به گزارش فارس، روز دوشنبه‌ دادستانی شرق قاهره با درخواست «فرید الدیب» وکیل «حسنی مبارک» مبنی بر «احتساب مدت حبس موقت مبارک به جای سه سال حبس وی در پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری» و در نتیجه «آزادی مبارک در پرتو تبرئه وی در پرونده قتل انقلابیون مصر» موافقت کرد و در پی آن «نبیل صادق» دادستان کل این کشور نیز موافقت خود با آزادی مبارک را اعلام کرد.
«یاسر سید أحمد» وکیل خانواده‌های شهدای انقلاب مصر در این باره گفت: «حسنی مبارک اکنون پس از پذیرش درخواست فرید الدیب برای آزادی وی و حکم تبرئه صادره از سوی دادگاه فرجام در قضیه قتل تظاهرات‌کنندگان، آزاد است.» به گفته وی مبارک حکم حبس سه‌ساله صادره در پرونده کاخ‌های ریاست‌جمهوری را سپری کرده است اما محاکمه وی در دو پرونده کسب درآمد نامشروع و هدایای الاهرام همچنان ادامه دارد. یاسر سید احمد این را هم گفت که جریمه نقدی تعیین شده از سوی دادگاه برای مبارک در قضیه کاخ‌های ریاست‌جمهوری نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و وی قادر به پرداخت آن است. مبارک و پسرانش به اختلاس 125میلیون پوندی از بودجه ریاست جمهوری مربوط به کاخ‌های ریاست‌جمهوری و جعل اسناد رسمی آن هم متهم هستند.
گفتنی است، برخی اشتباهات محمد مرسی، در انحراف انقلاب مصر و در نتیجه کودتای ژنرال السیسی مؤثر بودند. تحلیلگران به دنبال کودتای ارتش علیه مرسی که با حمایت سعودی‌ها و آمریکا همراه شد، رسیدن مصر به چنین روزی را پیش‌بینی می‌کردند. رژیم صهیونیستی ژنرال السیسی را گنج بزرگ برای خود می‌داند.