kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 3 تن شکلات غیربهداشتی
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس آگاهی استان یزد گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی یک کارخانه شکلات‌سازی در شهرک صنعتی یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس این استان قرار گرفت.
سرهنگ «حسین رضایی» ادامه داد: با تحقیقات ماموران پلیس،‌ مشخص شد که مسئولان کارخانه مدت‌هاست غیرفعال بودن کارخانه را به مبادی ذی‌ربط اعلام کرده و این کارخانه به صورت مخفیانه و غیرقانونی در حال فعالیت است.وی با اشاره به اخذ مجوز قضائی و بازرسی از این کارخانه تولید مواد خوراکی افزود: ماموران پلیس در بازرسی انجام شده 3 تن و 500 کیلو انواع مواد خوراکی شامل؛ شکلات، کرم کاکائو، پودر کاکائو دست‌‌ساز و غیربهداشتی را کشف کردند.
پلمب رستوران
کیش - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: یک رستوران به دلیل بی‌توجهی به توصیه‌های بازرسان و رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد. دکتر «محمدرضا رضانیا» افزود: ابتدا به واحد صنفی متخلف اخطار داده می‌شود و در صورت برطرف نکردن نواقص موجود و عدم رعایت توصیه‌های بازرسان بهداشت محیط از ادامه فعالیت واحد مزبور جلوگیری به عمل می‌آید و در نهایت پرونده آن به مراجع قانونی فرستاده می‌شود.
سرعت غیرمجاز حادثه آفرید
سمنان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادف بین سه دستگاه خودرو در محور دامغان - جندق به جان باختن دو نفر منجر شد.
سرهنگ حسن خسروجردی اظهار داشت: یک دستگاه کامیون کشنده به علت سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با یک دستگاه کامیون دیگر که در جلوی آن در حرکت بود برخورد کرد. در اثر این حادثه هر دو خودرو از مسیر منحرف شده و با یک دستگاه پژو 405 تصادف کرد. وی تصریح کرد: در این حادثه راننده میانسال و سرنشین یکی از کامیون‌ها در دم جان باختند.
قتل در نزاع دسته جمعی
بابل - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر نزاع دسته جمعی در جنب یک آرامگاه در این شهر ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ محسن جعفری با بیان اینکه دو طرف دعوا با مشاهده ماموران از محل درگیری گریختند اظهار داشت: در این محل یک نفر بر اثر ضربات چاقو مجروح شده بود که هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت. وی تصریح کرد: ماموران در کمتر از 3 ساعت تمام شرکت‌‌کنندگان در این نزاع را دستگیر کردند که یکی از آنان به قتل اعتراف کرد لذا متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
برخورد خونین پراید و پیکان
سبزوار - ایرنا: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو سواری پراید و پیکان در جاده سبزوار - اسفراین هفت نفر کشته شدند.
هادی زارعی افزود: این حادثه در چهار کیلومتری جاده سبزوار به اسفراین رخ داد.
وی اظهار کرد: بر اثر این برخورد خودروهای مزبور دچار آتش‌سوزی شده و پنج سرنشین خودرو پراید و 2 سرنشین خودرو پیکان جان خود را از دست دادند.وی گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
تصادف پراید با کامیون تنظیف
تبریز - خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودروی پراید با کامیون تنظیف شهرداری تبریز به شدت برخورد کرد که در اثر آن راننده پراید جان خود را از دست داد. در این سانحه رانندگی یک نفر نیز مجروح شد که به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شد. گفته می‌شود راننده پراید به دلیل عدم توجه به جلو و کامیون تنظیف شهرداری به علت رعایت نکردن برخی موارد ایمنی، در این حادثه مقصر بودند.
سرقت شیر سنگی
شهرکرد - ایرنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار‌محال و بختیاری گفت: طی سرکشی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از کانون گردشگری پیرغار مشخص شد یک پیکره شیر سنگی که در محل ورودی این کانون نصب شده بود از سوی افراد ناشناس به سرقت رفته است. مصطفی هادی‌پور ادامه داد: سرقت این شیر سنگی که متعلق به دوره قاجاریه است از طریق واحد حقوقی این اداره کل در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیر سنگی نماد هویت و شجاعت مردم استان است از دستگاه‌های متولی درخواست شده است این اداره کل را در خصوص صیانت و حفاظت از اشیای تاریخی یاری کنند.
گفتنی است منطقه پیرغار در 40 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
رهایی از چوبه دار
اراک - خبرگزاری تسنیم: مدیر ندامتگاه مرکزی اراک گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در این شهرستان با رضایت اولیای دم در پای چوبه دار بخشیده شد.حسین ونکی اظهار داشت: این زندانی به جرم قتل عمد به مدت 3 سال در زندان به سر می‌برد و در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت. وی افزود: زندانی در زمان اجرای حکم با رضایت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت.
توقیف 7 تریلر حامل برنج
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران انتظامی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری هفت دستگاه تریلر کانتینردار را که با محموله برنج خارجی عازم استان‌های شمال کشور بودند برای بررسی مدارک متوقف کردند.
سرهنگ «حسین رضایی» ادامه داد: با بررسی‌های عوامل پلیس، مشخص شد محموله این تریلرها برنج خارجی فاقد مجوز گمرکی است که به منظور بازرسی و بررسی بیشتر خودروها به پارکینگ اداره پلیس منتقل شد.
سرهنگ رضایی با اشاره به کشف محموله 164 تنی برنج خارجی قاچاق از این تریلرها تصریح کرد: ارزش برآورد شده این محموله بیش از هشت میلیارد و 220 میلیون ریال محاسبه شده است.
رئيس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه در رابطه با این محموله قاچاق، هفت متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: برنج‌های قاچاق تحویل گمرک استان شد.
نگهداری مواد محترقه در انبار
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: عوامل پلیس امنیت عمومی کنگاور پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر دپوی مواد محترقه خطرناک در انبار یک منزل مسکونی، موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و رصد منزل مورد نظر، صحت خبر تایید و با حکم قضایی محل دپوی مواد محترقه مورد بازرسی قرار گرفت و در جریان آن پدر 55 ساله به همراه پسر 25 ساله‌اش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته وی از این انبار 130 هزار و 500 عدد مواد محترفه کشف شد.
متوقف ساختن 6 شناور
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار داشت: دریابانان فرماندهی مستقر در پاسگاه شناور «خور زهره» از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر در 6 رشته عملیات جداگانه موفق شدند 6 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به مقصد بندر «سجافی» در حرکت بودند، شناسایی و متوقف کنند. سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: ماموران در بازرسی از این شناورها، 270 دستگاه یخچال، 180 دستگاه ماشین‌ لباسشویی، 495 دستگاه کولر گازی، 95 دستگاه ماشین ظرفشویی، 180 دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی، 15 دستگاه ماکروفر و 20 دستگاه سینما خانواده که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس تهیه و بارگیری شده بود، کشف کردند.وی با اشاره به دستگیری 35 متهم در این رابطه، گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را 36 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.