kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
معاون استاندار خوزستان:

اوضاع «پتک» در کنترل نیروهای نظامی و انتظامی است

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: اوضاع در منطقه «پتک» تحت کنترل نیروهای نظامی و انتظامی است.

اهواز - خبرنگار کیهان:

قدرت‌الله دهقان  درباره درگیری خونین در روستاهای باغملک اظهار کرد: در درگیری بین 2 طایفه محمدی و محمدموسائی ساکن در روستاهای پتک و سرخوار این شهرستان تاکنون چند تن از دو طایفه کشته شده‌اند.
وی با بیان اینکه پس از حادثه اول هیئت‌هایی برای ایجاد سازش بین دو طایفه تشکیل شد، گفت: به‌رغم آمادگی دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برای برخورد با مجرمان، به خاطر حرمت هیئت صلح این مراجع اقدام را متوقف کردند تا آنها با هم سازش و صلح پیدا کنند اما مجددا درگیری‌ها از هفتم اسفند به بعد از سر گرفته شد که منجر به کشته شدن عده دیگری شد.
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تاکید کرد: بنابراین در شورای تامین استان و شورای تامین شهرستان‌های رامهرمز و باغملک مصوب شد که به منظور بازگرداندن نظم و امنیت، قرارگاهی در منطقه ایجاد شود که در این زمینه هم اقدام شد.
دهقان با بیان اینکه با توجه به اینکه اهالی روستاهای سرخوار و پتک از امنیت کافی برخوردار نبودند گفت: مجبور به تخلیه ساکنین از روستاها شدیم که این روند به منظور حفظ جانشان تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر این که مهم‌ترین موضوع حفظ سلامتی زنان و کودکان و دوری آنها از آسیب‌های روحی و روانی است، گفت: در شب‌های گذشته تعدادی از منازل این روستاها به آتش کشیده شد که بلافاصله توسط نیروهای امدادی مهار شد.
معاون  امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با تاکید بر تصمیمات جدی شورای تامین استان تصریح کرد: بر اساس این تصمیم لازم است همه محکومان و محرکان خودشان را معرفی کنند در غیر این صورت نیروی انتظامی نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: همچنین دستگاه قضایی با جدیت به دنبال اجرای احکام صادره است و تا استقرار کامل آرامش بر منطقه با همین قاطعیت ادامه می‌دهد.
درگیری 2 طایفه محمدی و موسائی از هشت سال پیش بر سر زمین‌های کشاورزی آغاز شده و تاکنون 16 نفر از دو طایفه کشته شده‌اند.