kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
وزیر آموزش‌وپرورش

کارگروهی در حال تدوین نظام حقوقی معلمان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از حکم‌های برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهیه نظام حقوقی کرده است که براساس آن کارگروهی در حال تدوین نظام حقوقی معلمان است.


به گزارش ایرنا از کاشان، «فخرالدین  احمدی دانش‌آشتیانی» عصر سه‌شنبه در جمع فرهنگیان آران و بیدگل افزود: نظام حقوقی جدید در شأن معلمان خواهد بود تا دغدغه فرهنگیان در این زمینه برطرف و در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و در نتیجه آموزش و پرورش جایگاه خود را در توسعه کشور پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به لزوم نگاه ویژه به فرهنگیان و بازنشستگان تصریح کرد: توانستیم از طریق فروش اوراق 27 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان قبل از سال 94 و قسمتی از 95 را تأمین و پرداخت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پرداخت معوقات و پاداش‌های سال95، حدود 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که با همکاری نمایندگان مجلس و احکام برنامه ششم، سعی در پرداخت در اوایل سال 96 داریم.
همچنین دانش‌آشتیانی، در جمع مدیران مدرسه‌های کاشان از تفویض اختیارات وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها خبر داد و گفت: این اختیارات شامل منابع مالی، ساماندهی نیروی انسانی، ساختار مدرسه‌ها و نقل و انتقالات است که به شورای آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق و مدرسه‌ها تفویض می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش فقط برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: اینگونه اقدام‌ها باعث می‌شود این وزارتخانه از حالت تمرکز خارج شود و بیشتر به سیاستگذاری بپردازد. وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی در این وزارتخانه برای سامان دادن به ارزشیابی‌ها خبر داد و گفت: نحوه ارزشیابی‌ها تغییر می‌کند به‌گونه‌ای که بیشترین امتیازها در اختیار مدرسه و مدیر آن قرار می‌گیرد، در حالی که در گذشته، ارزشیابی‌ها به صورت کارمندی انجام می‌شد.
وی درباره هدایت تحصیلی هم گفت: به دلیل اینکه پیش از این، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به خوبی انجام نشده است، هم اکنون 6 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد. دانش‌آشتیانی با تأکید بر ضرورت سامان بخشیدن به هدایت تحصیلی گفت: این مسئله بسیار مهم است و اگر دانش‌آموز به درستی هدایت شود، فارغ‌التحصیلی کارآمد خواهد شد در غیر این صورت فردی ناکارآمد برای جامعه به وجود می‌آید.
وزیر آموزش و پرورش در پایان سفر خود به شهرهای شمال استان اصفهان گفت: برنامه‌ای برای لغو تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس
 نداریم.