kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
بهروز ساقی:

احمد عزیزی، نابغه‌ای بود که در آینده بیشتر شناخته خواهد شد(اخبار ادبی و هنری)

یک شاعر معتقد است که احمد عزیزی نابغه‌ای بود که بیماری و مرگ زودرس مانع او شد.


بهروز ساقی، شاعر، جانباز دفاع مقدس و از دوستان نزدیک مرحوم «احمد عزیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: در دهه 70 روزنامه کیهان پاتوق شاعران ارزشمند و مطرح کشور بود. احمد عزیزی هم در آن دوران به طور مرتب به کیهان رفت و آمد داشت و مثنوی هایش به صورت هفتگی در این روزنامه چاپ می‌شد. یکی از جذابیت‌های کیهان در آن زمان، همین مثنوی‌های پرشور و زیبای عزیزی بود.
وی افزود: احمد عزیزی، سبک هندی را با رنگ و بوی تازه‌ای احیا کرد. وی در سروده هایش، زبان جدیدی را برای بیان مفاهیم عرفانی و انقلابی و اعتقادی در قالب‌های مختلفی مثل مثنوی، غزل، غزل مثنوی و ... ابداع کرد و گسترش داد. به نظر من در آینده احمد عزیزی بیشتر هدف توجه و بررسی اهالی ادبیات قرار خواهد گرفت.
خالق کتاب «گلستان آتش» همچنین درباره صفات اخلاقی عزیزی اظهار داشت: مرحوم احمد عزیزی ذاتا شاعر بود. او از دل طبیعت زیبای غرب ایران برخاسته و روحش صفای طبیعت را گرفته بود و به همین دلیل، شعر از وجودش می‌جوشید.
ساقی در پایان تصریح کرد: احمد عزیزی شخصیت نابغه‌ای بود. او بسیار باهوش و دارای حافظه‌ای قوی و از نظر فلسفی و عرفانی، فوق‌العاده باسواد بود.