kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال




رضایت برانکو از عملکرد بازیکنان پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی تیمش برابر نفت تهران گفت: در ابتدا به بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم به خاطر یک برد مهم و بزرگی که به دست آوردند. واقعا احترام زیادی قائل هستم زیرا مقابل نفتی بازی کردیم که تیم بسیار خوبی است و در فینال جام حذفی خواهد بود و تیمی است که با شهباززاده و آندرانیک تیموریان خودش را تقویت کرده است. دلیل دوم این است که همیشه بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، بازی داخلی بعدی سخت می‌شود.  وی افزود: طبیعتا اخراج بازیکن تیم حریف، بازی آن‌ها و بازی ما را به هم ریخت اما ما با یک بازیکن اضافه خیلی خوب توانستیم بازی را اداره کنیم. صبورانه در کارمان مستمر بودیم و در نیمه دوم دقت پاس‌هایمان را بالا بردیم. همه این‌ها علی‌رغم اینکه زمین کیفیت مطلوبی نداشت، اتفاق افتاد.
ویسی: جاندار و هوشمندانه بازی کردیم
عبدالله ویسی سرمربی سپاهان پس از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که تیم ما داشت، نمی‌توانستیم بیشتر از این شرمنده هوادارانمان شویم که همیشه پشت سپاهان بوده‌اند. خوشبختانه یک بار دیگر جاندار و هوشمندانه بازی کردیم و توانستیم با ایجاد موقعیت‌های خوب به گل برسیم و پیروز از زمین بازی بیرون بیاییم. سرمربی سپاهان درباره غیبت بازیکنان باتجربه این تیم در این دیدار و استفاده از بازیکنان جوان در داربی اصفهان،‌ خاطرنشان کرد: ما به این جوانان اعتماد کردیم و در صحبتی که با آنها داشتیم، گفتم که نبود بازیکنان جوان نباید به تیم آسیبی وارد کند و تنها بودن آنها باعث کمک به تیم می‌شود. کسانی که برای حضور در ترکیب اصلی انتخاب می‌شوند باید بهترین عملکرد را در زمین بازی داشته باشند. ویسی در پاسخ به این سوال که آیا از سرور جپارف راضی هستید یا خیر گفت: اگر از جپاروف راضی نبودم به او بازی نمی‌دادم. او بازیکن بااخلاق و فنی است و مشکل من با باشگاه بود که حل شد.
چرا بازیکنان استقلال دیروز تمرین نکردند؟!
پیش از آغاز تمرین دیروز جلسه‌ای میان بازیکنان و اعضای فنی استقلال برگزار می‌شود و در این جلسه بازیکنان از وضعیت مالی خود گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند. حتی برخی از بازیکنان بابت مطالبات سال‌های قبلی خود هم گلایه‌هایی را به علیرضا منصوریان می‌گویند و از او می‌خواهند که فکری برای آنها بکند و تا قبل از شروع سال جدید استقلالی‌ها بتوانند بخشی از مطالبات خود را دریافت کنند. ظاهرا در سفری که استقلالی‌ها به عمان داشته‌اند قول‌هایی از سوی مدیرعامل استقلال و عضو هیئت مدیره این باشگاه به بازیکنان داده شده بود، اما این قول‌ها فعلا عملی نشده است. در ادامه‌ این جلسه کادر فنی استقلال احساس می‌کند که شرایط روحی بازیکنان این تیم چندان مناسب نیست و از ترس مصدوم شدن بازیکنان تصمیم می‌گیرند تا آبی‌پوشان پایتخت امروز تمرین نکنند چرا که  کادرفنی استقلال معتقد بود که عدم تمرکز بازیکنان می‌تواند منجر به آسیب‌های بلندمدت شود به همین دلیل استقلالی‌ها تمرین نکردند و راهی استخر و سونا شدند. مشکلات مالی استقلالی‌ها در حالی گریبان این تیم را گرفته است که بدهی‌های خارجی از یک طرف و برخی اتفاقات مثل برداشته شدن پول از حساب باشگاه استقلال مثل برداشته شدن یک میلیارد پول از سوی سازمان مالیات و در ادامه‌ برداشت وجه از سوی ‌اسپانسر قبلی آبی‌ها مشکلات استقلالی‌ها را دو چندان کرده است. گفته می‌شود حداقل مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال از باشگاه به چهار ماه پیش برمی‌گردد.
نخستین پیروزی تیم ملی ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا
تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی ایران که در نخستین دیدار در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی باهاما دیروز به مصاف مالزی میزبان رفته بود، با نتیجه‌ ۱۴ بر صفر این تیم را شکست داد. تیم ایران با تیم‌های افغانستان، چین و مالزی هم‌گروه است.
تمدید قرارداد انصاری و بیرانوند با پرسپولیس
محمد انصاری پس از توافق با مسئولان باشگاه قرارداد خود را با پرسپولیس دو سال دیگر تمدید کرد. بنابراین او تا سال ۱۳۹۸ در جمع سرخپوشان تهرانی خواهد بود. سازمان لیگ نیز این موضوع را تایید کرد. خبر دیگر در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس اینکه علیرضا بیرانوند که در ابتدای فصل با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوسته بود، پس از توافق با مسئولان باشگاه سه فصل دیگر قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد. به ‌این‌ ترتیب بیرانوند تا فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پرسپولیس خواهد ماند.
دیدار دوستانه یاران جباری با حریف استقلال خوزستان
الفتح عربستان حریف استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا است. باشگاه الاهلی قطر که  دو بازیکن ایرانی به نام‌های مجتبی جباری و پژمان منتظری را در ترکیب خود دارد، تاکید کرد که در 27 مارس دیدار دوستانه‌ای را با الفتح عربستان برگزار خواهد کرد. مجتبی جباری در دیدار اخیر الاهلی برابر الشحانیه نتوانست تیم خود را به خاطر آسیب‌دیدگی همراهی کند. جباری در فصل جاری زیاد آسیب دیده و کمتر برابر الاهلی به میدان رفته است، اما به احتمال زیاد به دیدار برابر الفتح خواهد رسید. این تیم عربستانی در دیدار نخست خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل برابر تیم فوتبال استقلال خوزستان تن به شکست داد.
تاج: در اتفاقات تیم ملی خیلی‌ها دایه مهربان‌تر از مادر شدند
تاج رئیس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره آغاز اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال و اختلافاتی که پیش از این کارلوس کی‌روش با پرسپولیسی‌ها داشت و زمزمه‌هایی مبنی بر دعوت نشدن بازیکنان این تیم به تیم‌ ‌ملی شنیده می‌شد، گفت‌: به‌ هر حال این اتفاقات و اختلافات از قبل وجود داشته و هست و خواهد بود. در حال‌ حاضر یک برنامه‌ریزی مدون برای تیم‌ ‌ملی انجام شده و خیلی‌ها در این وضعیت حرف‌های به‌جا و بی‌جایی زده‌اند. عده‌ای دایه مهربان‌تر از مادر شدند، کسانی بودند که در روز پنج بار مصاحبه می‌کردند، اما فدراسیون فوتبال با تدبیر عمل کرد. در شرایطی که هیچ اردو و مسابقه‌ای نداشتیم کارها را انجام دادیم و الان که چند روز دیگر برنامه‌هایمان آغاز می‌شود همه چیز مرتب است.  او ادامه داد: مانند گذشته برنامه ما بیشتر از فیفا دی خواهد بود و همه برنامه‌ها مدون شده است. ما هم به عنوان یار دوازدهم تیم ملی در کنار کادرفنی و بازیکنان هستیم تا به جام جهانی صعود کنیم. او درباره اینکه چرا جلسه‌ای میان کی‌روش و برانکو برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل حل شده اما اگر جلسه‌ای باشد خوب است و این اتفاق هم می‌افتد اما مسئولان بالادستی برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها را اعلام می‌کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود خوب است.
حمایت آذری از کادرفنی ذوب آهن
سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن پس از شکست تیمش در دربی اصفهان گفت: بعد از بازی در جلسه‌ای در رختکن در خصوص بحث‌های ریکاوری و استراحت بچه‌ها صحبت کردیم و اهمیت 7 بازی باقی‌مانده را یادآور شدیم و اینکه هنوز جایگاه‌مان بد نیست. هیچ وقت شرایطمان بدتر از آن زمانی که آمدم نبود، چون آن زمان در حال سقوط بودیم و الان نماینده ایران در آسیا هستیم و فکر نمی‌کنم چهارم جدول جایگاه بدی باشد. آذری در مورد اینکه همچنان از کادر فنی حمایت می‌کند یا خیر، گفت: آنهایی که با من کار کردند می‌دانند شعار روی پله‌ها روی من تأثیر نمی‌گذارد و مطمئن هستم این کادر فنی از بقیه کادرها در ایران چیزی کم ندارد و یک کادر علمی است. من هم کارم را طبق اصول ادامه می‌دهم و حسینی هم باقدرت به کارش ادامه می‌دهد. مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا خودش هم به کارش در این تیم ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه قبل از سفر به عمان مدیران باشگاه در جلسه‌ای که برگزار شد مسائل را حل کردند، الان هم تا زمانی که ذوبی‌ها بخواهند هستم، چون تصمیم‌گیرنده آنها هستند و با افتخار در این تیم کار می‌کنم.
توقف آلکمار در حضور 46 دقیقه‌ای جهانبخش
از هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ هلند، آلکمار در ورزشگاه خانگی خود میزبان اکسلسیور بود و به تساوی یک بر یک رسید.در این بازی علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی تا دقیقه 46 در میدان بود. آلکمار با این تساوی 38 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد.
۲ بازیکن محروم قطر برای بازی با ایران دعوت شدند!
خورخه فوساتی دیروز فهرست 28 بازیکن تیم ملی قطر برای دو دیدار حساس مقابل ایران و ازبکستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را اعلام کرد. نکته جالب در این لیست 28 نفره این بود که احمد یاسر و مشعل عبدالله دو بازیکن قطری که از حضور در در دیدار با تیم‌ملی کشورمان از سوی فیفا محروم شده بودند در این لیست حضور داشتند.
خروج کی‌روش از لیست کاندیداهای
 سرمربیگری آفریقای جنوبی
در حالی که گفته می‌شد اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی (SAFA) کارلوس کی‌روش را به عنوان گزینه اصلی خود برای سرمربیگری بافانا بافانا (لقب تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی) در نظر دارد، حالا روزنامه «سیتی پرس» آفریقای جنوبی خبر داده که کی‌روش از رقابت برای احراز پست سرمربیگری بافانا بافانا کنار رفته است. روز جمعه بود که SAFA از طریق حساب کاربری رسمی تیم ملی آفریقای جنوبی در شبکه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرد، معرفی سرمربی جدید بافانا بافانا به هفته بعد (یعنی هفته جاری) موکول شد. دلیل این موضوع هم این‌طور اعلام شده است که ظاهراً نیاز بوده مربی جدید بتواند در کنفرانس خبری شرکت کند. کی‌روش گزینه اول اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی برای جانشینی شِیکس ماشابا بود، اما «سیتی پرس» فاش کرد که سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال از گزینه‌های مدنظر این اتحادیه کنار رفته است. یک مقام ارشد اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با این روزنامه گفت، کی‌روش که مشکلات قراردادی با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران داشت، از مسئولان SAFA خواسته به دلیل نبردی که با فدراسیون فوتبال ایران دارد، دیگر او را به عنوان گزینه سرمربیگری بافانا بافانا در نظر نداشته باشند.