kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

اخبار ورزش جهان


تفاوت اصلی گواردیولا
 با آنچلوتی از نگاه فیلیپ لام
فیلیپ لام در گفت‌و‌گویی که با روزنامه اکیپ فرانسه داشت: درباره موضوعات زیادی سخن به میان آورد.او ابتدا درباره این سؤال که آیا بعد از خداحافظی از فوتبال به دنیای مربیگری روی می‌آورد، به صحبت پرداخت و اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای برای مربیگری ندارم و اگر قرار باشد اکنون به شما پاسخ بدهم، جوابم منفی است. بیشتر زندگی خود را در زمین فوتبال بودم . نزدیک به ۲۵ سال است که فوتبال بازی می‌کنم. اکنون به این نتیجه رسیدم که دیگر کافی است. این بازیکن ۳۳ ساله ادامه‌ داد: برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ، باید دوره‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشت. نمی‌توان با فوتبال نگاه کردن از تلویزیون، مربی بزرگی شد. فکر می‌کنم در مربیگری مانند فوتبال بازی کردن هیجانی وجود ندارد. کاپیتان بایرن مونیخ درباره تفاوت پپ گواردیولا (سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ) با کارلو آنچلوتی گفت‌: هر دو از بهترین‌های جهان هستند اما سبک آنها متفاوت است. البته یک شباهت هم دارند و آن موفقیت هر دوی آنهاست. گواردیولا به بازی هجومی علاقه بسیار زیادی داشت. او به ما می‌گفت‌ باید در زمین حریف آنها را تحت فشار قرار بدهیم و توپ و میدان را در اختیار داشته باشیم ولی آنچلوتی روش دیگری دارد. او این حق را به حریف می‌دهد که توپ را در اختیار داشته باشد. این کار به ما فرصت می‌دهد بهتر فضاسازی کنیم. این تفاوت اصلی دو مربی است.
نیمار: امسال بهترین فصل من در بارسلوناست
بارسلونا شنبه شب توانست با پنج گل از سد سلتاویگو بگذرد. نیمار موفق شد گل دوم تیمش را به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر با یک ضربه چیپ به ثمر برساند. او در بازی قبل نیز برابر خیخون توانسته بود گلزنی کند.نیمار در اولین فصل حضور خود توانست ۹ گل برای بارسلونا را به ثمر برساند اما در فصول بعدی، آمار گلزنی‌اش را ارتقا بخشید و توانست به ترتیب ۲۲ و ۲۴ گل برای بارسلونا بزند. در این فصل، فوق ستاره برزیلی نسبت به گذشته افت کرده و آمار گلزنی ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است. نیمار بعد از بازی با سلتاویگو گفت‌: این بهترین فصل من در بارسلوناست. هم خودم و هم تیم، در حال‌ بهتر شدن هستیم و این اهمیت زیادی برای ما دارد. اوایل هفته‌ لوییس انریکه (سرمربی بارسلونا) اعلام کرد سال آخر حضورش روی نیمکت آبی‌اناری‌ها را تجربه خواهد کرد و در پایان فصل از تیم جدا خواهد شد. نیمار از تصمیم مربی ۴۶ ساله بارسلونا ناراحت است. او در این‌باره اظهار کرد: این خبر ناراحت‌کننده است. برای انریکه احترام و ارزش زیادی قائل هستیم. سه سال کنار او بودیم و اعتماد زیادی به او داریم. بهترین‌ها را برای انریکه در زندگی آرزو می‌کنیم. او اگر تصمیمی گرفته است، می‌داند چطور همه جوانب را در نظر بگیرد. حتما او تصمیمی گرفته است که برایش خوب خواهد بود. او به ما کمک کرد تا در سه سال گذشته، جام‌های زیادی کسب کنیم. به همین خاطر باید از او تشکر کنیم.
چین ورود دروازه‌بان‌های خارجی
به لیگ فوتبالش را ممنوع کرد
ضعف دروازه‌بانی در کشور چین باعث شد تا سران فوتبال در این کشور دست به کار شوند و با تصویب قانونی جدید، ورود دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ فوتبال این کشور را ممنوع اعلام کنند. به این ترتیب هیچ تیم باشگاهی در فوتبال چین حق جذب دروازه‌بان‌های خارجی را نخواهد داشت.سران فوتبال چین همچنین قانونی را وضع کردند که بر مبنای آن تیم‌های باشگاهی برای جذب بازیکنان خارجی با محدودیت روبرو خواهند بود و بر مبنای طرح (۳+۱) هر تیم چینی می‌تواند از سه بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود استفاده کنند که هیچ دروازه‌بانی نباید در این بین باشد. اخیرا خریدهای پر سروصدای تیم‌های چینی باعث شده تا خیلی از نگاه‌ها به لیگ چین باشد و حتی حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها نیز رشد چشمگیری داشته باشد.
خطر محرومیت در انتظار زلاتان و مینگز
در یکی از بازی‌های جنجالی لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد برابر بورنموث به نتیجه‌ بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت.در این بازی زلاتان ابراهیموویچ و تایرون مینگز باهم درگیر شدند که داور مسابقه با قضاوت ضعیف خود، هیچ کدام از صحنه‌ها را ندید. خطاهایی که حتی فراتر از کارت قرمز بودند، داور به سادگی از کنار آنها گذشت. ابتدا زلاتان ابراهیموویچ، تایرون مینگز را که به او چسبیده بود از خود جدا و او را به زمین زد که داور این صحنه را ندید. بعد از آن در یک صحنه دیگر که بازتاب زیادی داشت، بازیکن بورنموث با استوک روی سر زلاتان فرود آمد که می‌توانست یک فاجعه را رقم بزند. یک ‌دقیقه بعد ابراهیموویچ تلافی کرد و با آرنج محکم به صورت مینگز کوبید که داور در تمامی این صحنه‌ها، هیچ تصمیمی نگرفت تا کوین فرند، یکی از ضعیف‌ترین قضاوت‌های خود را انجام داده باشد. رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند اتفاقات این دیدار از چشم اتحادیه فوتبال انگلیس دور نخواهد ماند و قرار است اتحادیه درباره این اتفاقات تشکیل جلسه بدهد و هر دو بازیکن خطر محرومیت را حس خواهند کرد. در صورتی که ابراهیموویچ محروم شود، او ممکن است داربی شهر منچستر را از دست بدهد. البته مینگز درگیری با زلاتان را تکذیب کرده است و عنوان کرد هیچ عمدی در کار او نبوده و بعید است زلاتان هم عمدی در کارش بوده باشد.
کارتون «فوتبالیست‌ها» از تئاتر سر درآورد
انیمیشن سریالی «فوتبالیست‌ها» که الهام‌بخش بازیکنان بزرگی همچون «لیونل مسی» و «زین‌الدین زیدان» بوده است، تبدیل به یک اثر نمایشی می‌شود.«کرانچی رول» نوشت: اولین اقتباس نمایشی کارتون «فوتبالیست‌ها» که با نام اصلی «کاپیتان سوباسا» ساخته شده بود، به زودی به روی صحنه می‌رود.این سریال تلویزیونی بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۸ از تلویزیون پخش می‌شد و بسیاری از کودکان با آن خاطره دارند. این سریال الهام‌بخش فوتبالیست‌های بزرگی همچون «زین‌الدین زیدان»، «نیمار»، «تیری آنری» و «لیونل مسی» بوده است.طی دو دهه گذشته، چندین مجموعه دیگر در ادامه فوتبالیست‌ها ساخته شد. «کاپیتان سوباسا: خورشید در حال طلوع» یکی از این دنباله‌هاست که از سال ۲۰۱۴ به روی آنتن رفت.کنیچی ابینا هنرمند مشهور هنرهای اجرایی است که کارگردانی فوتبالیست‌های نمایشی را بر عهده گرفته و در کار نویسندگی فیلمنامه با «سویوشی کاسدا» همکاری می‌کند. در این اثر نمایشی از حرکات هنرهای رزمی، تکنیک‌های بصری و فناوری دیجیتال استفاده می‌شود.
شرط لیون برای فروش تولیسو به یوونتوس
بنا به گزارش رسانه‌های ایتالیا، مسئولان باشگاه لیون فرانسه برای فروش کورنتین تولیسو هافبک 22 ساله خود به یوونتوس با شروطی موافقت کرده است. روزنامه توتو اسپورت تورین خبر داد: باشگاه یوونتوس برای جذب تولیسو در 15 یا 20 روز آینده جلسه‌ای سرنوشت ساز برگزار خواهد کرد تا کار انتقال این هافبک 22 ساله را تمام کند. باشگاه لیون فرانسه برای فروش این هافبک آینده‌دار خود شرط کرده است که یووه مارکو لمینا، هافبک فرانسوی را جزئی از این انتقال قرار دهد یا 35 میلیون یورو بابت تولیسو بپردازد.