kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی


لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال ۹۶ قرعه کشی شد.
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی ۹۶ در محل فدراسیون کشتی و با حضور مسئولان ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند.
کشتی آزاد:
گروه «الف»: بیمه رازی جویبار-رعد پدافند تهران-ستارگان کاشان
گروه «ب»: ستارگان ساری-پارس رستم کلا-هیئت کشتی البرز
کشتی فرنگی:
گروه «الف»: بیمه رازی- تکتاز نوشهر- پاس- شهدای مدافع حرم قم
گروه «ب»: سینا صنعت ایذه- دانشگاه پیام نور- شرکت حمل و نقل مهام علیان کوهدشت- هیئت کشتی البرز
تیم‌هایی نظیر تراکتورسازی تبریز، دانشگاه آزاد و چند تیم دیگر نیز آمادگی خود را برای حضور در لیگ برتر کشتی اعلام کرده‌اند که تا ۲۵ فروردین ماه فرصت دارند این موضوع را به طور رسمی اعلام کنند. لیگ برتر کشتی به شیوه جدید و در ۱۰ ماه به صورت رفت و برگشت از هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. تیم‌هایی که برای حضور در لیگ تا ۲۵ فروردین ماه ثبت‌نام کنند به گروه‌های قرعه‌کشی شده اضافه می‌شوند.
اهمیت مسابقات لیگ برای فدراسیون
پس از برگزاری مراسم قرعه کشی رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی گفت: مسابقات لیگ نیز از اهمیت بسیار بالایی نزد فدراسیون کشتی برخوردار است چرا که از دل این مسابقات استعدادهای جدید وارد تیم‌ ‌ملی می‌شوند. در گذشته فشردگی لیگ باعث می‌شد که کشتی‌گیران دائما در اختیار تیم‌ها باشند که این موضوع سبب می‌شد که دیگر آنها فرصت و رمقی برای حضور در تیم‌ ‌ملی نداشته باشند. ضمن این که تیم‌های قهرمان نه جام می‌گرفتند و نه در تورنمنت بین‌المللی حاضر می‌شدند، ولی در شیوه جدید با ابتکار فدراسیون کشتی ایران و رسمی شدن مسابقات جام باشگاه‌های جهان قهرمانان لیگ ایران نیز عازم رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان می‌شوند. وی با تاکید بر این که حامیان مالی استقبال خوبی از لیگ جدید خواهند داشت، گفت‌: یکی از اهداف فدراسیون کشتی جذب حامیان مالی در لیگ کشتی است و مطمئنا با شیوه جدید آنها استقبال خوبی از این رقابت‌ها خواهند داشت که این باعث رضایت هر چه‌ بیشتر کشتی ایران و جذابیت مسابقات خواهد شد، ضمن این که برگزاری این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت باعث حضور هر چه‌ بیشتر تماشاگران در سالنهای مسابقات می‌شود.