kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مدیرعامل بانک سرمایه خبر داد

بدهی ۵۵۰۰ میلیارد تومانی ۲۱ بدهکار بانکی

مدیرعامل بانک سرمایه گفت: انتشار شایعه ورشکستگی بانک سرمایه کار ۲۱ بدهکار کلان بود که باید تا پایان وقت اداری دیروز برای تعیین تکلیف بدهی ۵۵۰۰ میلیارد تومانی خود به دادستانی مراجعه می‌کردند.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدرضا خانی دیروز در نشستی خبری در خصوص شایعات اخیر پیرامون ورشکستگی  بانک سرمایه، اظهار داشت: از زمانی که بانک سرمایه مبارزه با مفسدان را آغاز کرد شایعات علیه این بانک قوت گرفت.‌ تا سال گذشته شایعاتی پیرامون بانک سرمایه وجود نداشت زیرا بانک با مفسدان، کلاهبرداران و کاسبان کاری نداشت اما از زمانی که مبارزه با آنها آغاز شد این گونه بی‌اخلاقی‌ها نیز شروع شده است.
بنابر توضیحات مدیرعامل بانک سرمایه، حدود 21 بدهکار بانک سرمایه که نزدیک به 5500 میلیارد تومان بدهی دارند و از پرداخت آن همواره فرار کرده‌اند از سوی دادستانی برایشان احضاریه ارسال شده و قرار بوده تا ساعت چهار عصر روز یکشنبه به دادستانی مراجعه و تکلیف‌شان مشخص شود و این آخرین فرصت آنها بوده که یا پول بانک را پرداخت کنند و یا در غیراین صورت تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. از این‌رو این بدهکاران که 11 سال است از پرداخت بدهی خود فرار کرده‌اند در آستانه احضار به دادستانی اقدام به انتشار شایعاتی مبنی بر بانک کرده تا شرایط را تحت تاثیر قرار دهند.وی افزود: هنوز هم اعلام می‌کنم سایر بدهکاران اگر پول بانک را بدهند، دست از تعقیب قضایی‌شان برمی‌داریم.
خانی همچنین از بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک سرمایه در صورت تسویه بدهی خبر داد.
مدیرعامل بانک سرمایه در خصوص تخلف یکی از سهامداران عمده، گفت: ما برای 38 درصد سهام بانک، سهامدار بخش خصوصی داریم که تسهیلات گرفته و معوق شده است.وی عنوان کرد: این سهامدار املاک مرغوبی داشت که ارزش آن بیش از بدهی او بود و آنها را به بانک معرفی کرده است.
خانی همچنین تصریح کرد: بدهکاران کلان ما شرکت‌ها و اشخاص حقوقی هستند که در پشت آنها اشخاص حقیقی قرار دارند، در واقع عمده شرکت‌ها، کاغذی است.محمودی رئیس اداره وصول مطالبات بانک سرمایه نیز در این نشست، گفت: حجم مطالبات معوق بانک سرمایه 73 هزار میلیارد ریال است که از ابتدای سال 95، 13 هزار میلیارد ریال و در دو ماهه اخیر 5000 میلیارد ریال وصولی داشته‌ایم. وی ادامه داد: بابت بدهی‌های معوق، 3 هزار میلیارد ریال املاک مرغوب به ما معرفی شده که در اسرع وقت ارزیابی و با بدهی این بدهکاران تهاتر می‌شود.زارعی معاون فنی بانک سرمایه نیز در خصوص تأخیر بانک سرمایه در ارائه صورت‌های مالی به بورس و شفاف‌سازی اظهار داشت: بانک سرمایه بر شفاف‌سازی تأکید داشته و طی روزهای آتی صورت‌های مالی سال 94 و پیش‌بینی عملکرد سال 95 را اعلام خواهیم کرد.