kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

کوتاه از شهرستان‌ها

قزوین - خبرنگار کیهان: تفاهم‌نامه طرح احداث موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام در قزوین با رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی امضا شد.

احداث موزه

شهردار قزوین گفت: این طرح از اثرگذارترین مصوبه‌های سازمان ملل متحد و زمینه‌ساز معرفی بیشتر تمدن ایرانی - اسلامی در شهر تاریخی - فرهنگی قزوین به جهان است.
مسعود نصرتی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه که تامین مالی آن نیز به شیوه مشارکتی صورت گرفته است و در میان محلات تاریخی سردار و دیمج قرار دارد، ساختمان موزه بین‌المللی در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع و با زیربنای 30 هزار متر مربع با معماری ایرانی - اسلامی در بافت تاریخی شهر قزوین احداث می‌شود.
احداث مسجد
* عملیات اجرایی احداث مسجد شهرک صنعتی کاسپین قزوین آغاز شد.
این مسجد در زمینی به مساحت یک هزار متر و 400 متر مربع زیربنا، با 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار احداث می‌شود.
مسجد شهرک صنعتی کاسپین با همکاری جمعی از خیران و سرمایه‌گذاران صنعتگران مستقر در این شهرک در کمتر از یک سال احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید. در شهرک صنعتی کاسپین 249 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده که از این تعداد 176 واحد تولیدی با اشتغالزایی 7 هزار 702 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
بخشودگی جرایم
سمنان - خبرنگار کیهان: به منظور تسریع در روند وصول و کاهش مطالبات و تشویق تسهیلات گیرندگان در بازپرداخت اقساط معوق مقرر شده است شعب این بانک تا پایان سال جاری نسبت به بخشودگی جرایم افرادی که به هر دلیلی موفق به پرداخت به موقع اقساط خود نشده‌اند، با شرایط خاص اقدام کنند.
بر این اساس در صورت واریز نقدی و تسویه باقیمانده مطالبات، جرایم تاخیر تادیه بازپرداخت اقساط تسهیلات مشتریان بخشیده می‌شود.
همچنین در خصوص تسهیلات اقشار خاص شامل زلزله‌زدگان، روستایی، کمیته ‌‌امداد امام‌خمینی(ره) بهزیستی و طرح مسکن مهر در صورت واریز مطالبات غیرجاری به نسبت پرداختی‌ها، جرایم بخشیده می‌شود.
مشتریان بانک مسکن برای استفاده از این امکان تا پایان سال جاری فرصت ‌‌دارند اقساط معوقه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند.
اهدای چادر
تنکابن - خبرنگار کیهان: به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانو صدیقه کبری(س) ایستگاه صلواتی و غرفه حجاب برای طرح اهدای چادر به دختران نوجوان در تنکابن آغاز به‌کار کرد.
این اقدام خداپسندانه و معنوی که برای اولین بار بعنوان یک طرح نو و ابتکاری با همت برادران و خواهان هیئت انصارالمهدی شهدای تنکابن در میدان امام برگزار شد در نوع خود بسیار جالب و اثرگذار بود.