kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی برای تکمیل بندر و فرودگاه هندورابی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افق ترسیم شده برای توسعه هندورابی را 15 ساله عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای توسعه دو طرح بندرگاه و فرودگاه این جزیره رقمی معادل 100 میلیارد تومان است.

کیش- خبرنگار کیهان:

 علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید یک روزه از طرح‌های توسعه‌ای هندورابی (بندرگاه، فرودگاه و برج مراقبت) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد‌: بخش‌های فرودگاهی همچون برج مراقبت، باند و پایانه مسافری آماده شده است و نخستین پرواز آزمایشی نیز حدود سه هفته پیش از کیش به مقصد هندورابی «جزیره آرامش» انجام شد.
وی به تکمیل موج‌شکن‌های بندرگاه هندورابی اشاره کرد و افزود: اسکله‌ها نصب و ساختمان‌های اداری نیز تکمیل شده و تنها هتل جزیره با امکانات لازم آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است‌ و بودجه خوبی به این جزیره اختصاص داده شده است.
مونسان گفت: حجم قراردادهای مربوط به فرودگاه و بندرگاه حدود 80 میلیارد تومان بوده که با موضوعات متفرقه انجام شده رقمی بیش از 100 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این دو طرح است.
وی گفت: جزیره هندورابی گردشگری در سطح بالا است و گردشگران از دو سال گذشته به صورت پراکنده به این جزیره سفر کرده‌اند اما هر چه جلوتر می‌رویم با تکمیل امکانات و تجهیزات همچون هتل خدمات بهتری به آنان خواهیم داد و این کار به اقامت بیشتر گردشگران منجر خواهد شد و در این راه از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر استقبال می‌کنیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مورد پیش‌بینی برای حضور گردشگران در هندورابی گفت: در مرحله مقدماتی کار هستیم، تلاش داریم با هماهنگی‌ها، گردشگر بیشتری جذب کنیم، در افق نخست روزانه دو هزار و 500 نفر را پیش بینی کرده ایم و به دنبال شلوغ کردن نیستیم چرا که هندورابی جزیره آرامش است و  تلاش ما بیشتر معرفی و شناخته شدن جزیره هندورابی است.
مونسان گفت: برای سفر به هندورابی از دو مسیر دریایی و هوایی می‌توان تردد کرد اما بیشتر جا‌به‌جایی‌ها از طریق دریا صورت خواهد گرفت .
وی جذابیت سفر دریایی را بیشتر از سفر هوایی دانست و افزود‌: شناورهای خوب و بزرگی با ظرفیت حدود350 نفری آنها برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده است که ورود  کشتی کروز با 400 تخت و 150اتاق در نیمه دوم اسفند ماه جاری اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.