kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



بازگشت  جنجالی سپیدرود به صدر جدول لیگ یک
در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ آزادگان، در تقابل تیم‌های صدرنشین و قعرنشین این لیگ، سپیدرود رشت موفق شد با نتیجه ۲ بر یک مهمان خود استقلال اهواز را شکست دهد و با ۴۶ امتیاز بار دیگر به صدر جدول بازگردد. در این دیدار که داور مسابقه سه بار نقطه پنالتی را به سود سپیدرودی‌ها نشان داد، سهیل حق‌شناس توانست در دقیقه ۱۷ و ۵۲ دو پنالتی از سه پنالتی اعلام شده را به گل تبدیل کند و در دقیقه ۵۷ سومین پنالتی خود را از دست داد. تک‌گل استقلال اهواز را نیز احمد جبوری در دقیقه ۱۰ وارد دروازه میزبان کرد. سپیدرود با این سه امتیاز ۴۶ امتیازی شد و به صدر جدول لیگ آزادگان بازگشت. استقلال اهواز با ۱۰ امتیاز در انتهای جدول باقی ماند.
واکنش منصوریان به باخت استقلال برابر الاهلی امارات
هفته اول مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا شامگاه دوشنبه با دیدار تیم‌های استقلال ایران و الاهلی امارات پیگیری شد که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک تیم اماراتی به پایان رسید. «دیوپ» در دقیقه ۴۵ و ۹۰ برای الاهلی و امید ابراهیمی(۷۴) برای استقلال گل زدند. در پایان این بازی علیرضا منصوریان سرمربی استقلال گفت: من فکر می‌کنم تیم جوان ما باید حرفه‌ای‌تر بازی می‌کرد خصوصا در دقایقی که حریفمان جلو آمده بود. ما هر دو گل را روی کم تجربگی و جوانی خوردیم. در گل دوم باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردیم. سرمربی استقلال در واکنش به سؤالی درباره تفاوت استقلال و نفت در مقابل الاهلی گفت: این دو تیم با هم متفاوتند. نفت طرفداری ندارد ولی استقلال 30 میلیون طرفدار دارد. ما بعد از گل تساوی دو موقعیت صددرصد داشتیم. جوانی و بی‌دقتی نگذاشت گل دوم را بزنیم. اگر گل دوم را می‌زدیم شرایط فرق می‌کرد. ما باید خود را برای آینده آماده کنیم. باید از باقی بازی‌ها استفاده کنیم. ما 120 هزار طرفدار در ورزشگاه‌مان داریم. نتیجه عادلانه یک بر یک بود. کم‌تجربگی در آخر بازی کار دست ما داد. می‌شد حتی دو بر یک ببریم. فوتبال همیشه همین‌گونه است و همین باعث زیبائیش می‌شود. من فکر می‌کنم وقتی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم، تنبیه شدیم.
سفر استقلال از امارات به عمان
کاروان استقلال به دلیل رزرو زودتر باشگاه ایرانیان توسط پرسپولیسی‌ها مجبور هستند تا محل اقامت خود را تغییر دهند. استقلالی‌ها بعد از شکست برابر الاهلی امارات دیروز یک جلسه تمرینی ریکاوری را ساعت 17 برگزار کردند. آبی‌های پایتخت طبق برنامه و جهت هم‌مکان نشدن با پرسپولیسی‌ها، ترجیح داده‌اند تا امروز محل اقامت خود را تغییر دهند و از باشگاه ایرانیان دبی به یکی از هتل‌های دبی نقل مکان کنند. دلیل این تصمیم ظاهرا رزرو باشگاه ایرانیان توسط پرسپولیسی‌ها است و با توجه به اینکه صعود استقلال به مرحله گروهی مسجل نشده بود تیم پرسپولیس زودتر محل مورد اشاره را رزرو کرده بود. بر اساس توافق با مسئولان الاهلی، استقلالی‌ها تا زمان سفر به عمان که روز شنبه خواهد بود، در یکی از زمین‌های کمپ تیم الاهلی تمرین خواهند کرد.
شکاری در یک قدمی روستوف روسیه
نام «رضا شکاری» این روزها در رسانه‌های روسی زیاد شنیده می‌شود. او سال گذشته به عنوان یکی از پنجاه بازیکن با استعداد جوان جهان انتخاب شد و همین‌ها باعث شد نام این بازیکن بیشتر از قبل شنیده شود. سایت روسی اسپورت درباره پیوستن شکاری به این تیم نوشت: رضا شکاری، رونالدوی ایرانی است و کار انتقالش به روستوف ۹۹ درصد نهایی شده است. به زودی سران روستوف قرارداد نهایی این بازیکن را امضاء خواهند کرد تا او به عضویت روستوف در آید. این بازیکن آینده بسیار درخشانی پیش‌رو دارد و می‌تواند سال‌ها در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و باشگاه روستوف تاثیرگذار باشد. اکنون سردار آزمون که به لیونل مسی ایران معروف است در روستوف بازی می‌کند و اگر کار انتقال شکاری به روستوف نهایی شود رونالدوی ایرانی در کنار مسی ایرانی حضور خواهد داشت.
دومین شکست متوالی گیتی‌پسند در لیگ فوتسال
هفته معوقه لیگ برتر فوتسال (هفته هفدهم) دیروزدر شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین بازی این هفته تیم گیتی‌پسند صدرنشین لیگ در تبریز به مصاف دبیری رفت. این بازی پربرخود و پرگل در نهایت با نتیجه ۷ بر ۵ به سود دبیری به اتمام رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که گیتی‌پسند هفته گذشته هم مقابل مس سونگون شکست خورده بود. در دیگر دیدار مهم دیروز، تیم مس سونگون که نزدیکترین تعقیب‌کننده گیتی‌پسند در بالای جدول در مشهد به مصاف فرش‌آرا رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود فرش‌آرا خاتمه یافت تا مس بهترین فرصت برای به حداقل رساندن امتیاز با گیتی‌پسند را از دست بدهد. این مسابقه البته در ثانیه پایانی به جنجال کشیده شد چرا که گل دوم فرش‌آرا درست در لحظه پایان مسابقه به ثمر رسید و این مسئله اعتراض شدید مسی‌ها را در پی داشت. داوران مسابقه برای اتخاذ تصمیم نهایی، زمین بازی را ترک کردند و در نهایت بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به اتمام رسید. نتایج هفته هفدهم لیگ برتر فوتسال به این شرح است: * یاسین پیشرو یک – شهروند ساری ۲  * ارژن شیراز ۷ – مقاومت البرز یک * فرش‌آرا مشهد ۲ – مس سونگون یک * دبیری تبریز ۷ – گیتی‌پسند اصفهان ۵ * شهرداری ساوه ۳ – تاسیسات دریایی ۲ * دانشگاه آزاد ۳ – آذرخش بندرعباس ۴ * طرح و توسعه ۲ – حفاری اهواز ۴.
اعتصاب بازیکنان نفت تهران
بازیکنان نفت تهران در حالی که قرار بود دور جدید تمرینات خود را از صبح دیروز در ورزشگاه نوبنیاد آغاز کنند به دلیل عدم دریافت مطالبات خود حاضر به شرکت در تمرین نشدند. حتی تمرین نوبت عصر نفتی‌ها به خاطر همین اتفاق لغو شد تا اردوی این تیم که قرار است از امروز در کردان کرج آغاز شود در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. بازیکنان نفت تا ظهر امروز منتظر واکنش مسئولان باشگاه‌شان در خصوص مسائل مالی خواهند ماند و چنانچه به نتیجه مثبتی نرسند احتمال لغو اردوی 3 روزه‌ای که علی دایی برای تیمش در کردان کرج در نظر گرفته بود، وجود دارد.