kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

احتمال حضور کشورهای اقیانوسیه در بازی‌های آسیایی

شیخ احمد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا OCA، اعلام کرد که احتمالا ورزشکاران اقیانوسیه می‌توانند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در هانگژو چین شرکت کنند.



در حال‌ حاضر ورزشکاران استرالیا و نیوزیلند به صورت مهمان در بازی‌های آسیایی از جمله بازی‌های آسیایی زمستانی شرکت می‌کنند. آنها نمی‌توانند مدال دریافت کنند اما در مراسم افتتاحیه بازی‌ها رژه می‌روند. آنها در بازی‌های آسیایی داخل سالن و ورزش‌های رزمی عشق‌آباد در ماه سپتامبر نیز حضور کامل دارند. شیخ احمد حضور این کشورها در بازی‌های آسیایی را مقدمه‌ای برای شرکت پررنگ‌تر آنها در بازی‌های آسیایی دانست. حضور کشورهای اقیانوسیه در بازی‌های آسیایی در مجمع کل OCA در عشق‌آباد به صورت کامل مشخص و تایید خواهد شد.
 شیخ احمد در این باره می‌گوید: ما این مبحث را در برنامه جلسه مجمع کل در عشق‌آباد قرار داده‌ایم و درباره حضور آنها در بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته احتمالا این تصمیم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا نخواهد بود، زیرا زمان کمی تا این بازی‌ها باقی‌ مانده است. ما تیم‌ها و دهکده بازی‌ها را مشخص کرده‌ایم. تصمیم برای حضور کشورهای اقیانوسیه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ گرفته خواهد شد. استرالیا در سال ۲۰۰۶ عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. در سال ۲۰۰۷، OCA درخواست استرالیا برای شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون را رد کرد. شیخ احمد دلیل این مسئله را ناعادلانه بودن این تصمیم دانست زیرا دیگر کشورهای اقیانوسیه از شرکت در بازی‌های آسیایی محروم هستند.