kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    سقوط به دامن مرگ
اصفهان-خبرگزاری فارس: صبح دیروز در کارخانه ذوب‌آهن و بخش کک‌سازی این شرکت، حادثه‌ای رخ داد که باعث فوت یکی از کارگران این بخش شد.
بر اساس این گزارش، حامد محمدی، 35 ساله به دلیل سقوط از ارتفاع و برخورد با تجهیزات کک سازی در دم جان سپرد.
روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن در رابطه با دلیل این حادثه اعلام کرد: کلیت حادثه، سقوط از ارتفاع بوده اما هنوز جزئیات نحوه سقوط و دلایل آن مشخص نیست.
نوزادی که تلفنی به‌دنیا آمد
اردبیل - ایرنا: نوزادی در روستای «گللو» شهرستان «نیر» که در بحبوحه برف و کولاک با به خطر انداختن جان خود و مادر باردارش قصد ورود زودهنگام به دنیا را داشت پس از ساعت‌ها دلهره و با راهنمایی تلفنی پزشکان توسط زنان روستایی پا به جهان گذاشت.
رئیس‌شبکه بهداشت و درمان شهرستان «نیر» گفت: شب دوشنبه گزارش وضعیت وخیم یک زن باردار اهل روستای «گللی» به کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان داده شد و این درحالی بود که جاده این روستا مسدود بود.
دکتر مجید غریبانی اضافه کرد: چاره‌ای جز راهنمایی تلفنی زنان روستایی برای وضع حمل اورژانسی این مادر نبود، با مشاوره پزشکی که ساعت‌ها به درازا کشید نوزاد توسط زنان روستایی به سلامت به دنیا آمد.
وی تصریح کرد: با پیگیری به عمل آمده، این مادر و نوزاد تازه بدنیا آمده با اعزام بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان علوی اردبیل منتقل شده و حال عمومی مادر و نوزاد مناسب است.
قاچاق جرثقیل
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامي «عسلويه» اظهار داشت: ماموران انتظامی حین گشت زنی در محور خروجی این شهرستان به یک دستگاه کمرشکن حامل یک دستگاه جرثقیل مظنون شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ سهام صالحی افزود: در بررسی مدارک راننده مشخص شد، این محموله از طریق مبادی غیرقانونی به صورت قاچاق وارد کشور شده و فاقد مدارک گمرکی است.
وی با بیان اینکه ارزش این جرثقیل برابر نظر کارشناسان 10 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
هلاکت شرور معروف
زاهدان - خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از کشته شدن شرور معروف منطقه خاش در جریان درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی خبر داد.
حجت‌الاسلام‌ موحدی راد گفت: در جریان درگیری مسلحانه‌ای که دو روز قبل در منطقه خاش روی داد یکی از عوامل اصلی ایجاد شرارت و درگیری‌های مسلحانه در این منطقه معروف به بیدوک به هلاکت رسید.
وی اظهارداشت: در جریان این درگیری چهار قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مقادیری فشنگ جنگی کشف و یک دستگاه خودرو متعلق به اشرار نیز توقیف شد.
کشف 10 هزار عینک بدون مجوز
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامي لرستان گفت: :مأموران انتظامی دلفان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو 405 و یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
سرتیپ محمد قنبری افزود: در بازرسی خودرو‌های مذکور10 هزار و 174 عدد انواع عینک خارجی بدون مجوز گمرکی کشف شد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به دستگیری 2 نفر در این رابطه و معرفی آنان به مراجع قضائی، اظهار داشت: کارشناسان ارزش عینک‌های مکشوفه را سه میلیارد ريال اعلام کردند.
انحراف به چپ مرگبار
سنندج- ایرنا: رئیس‌پلیس راه دیواندره گفت: پنج نفر براثر تصادف در جاده دیواندره - سنندج جان خود را از دست دادند.
سرگرد «نصرالله مهرپرور» افزود: در این حادثه رانندگی یک دستگاه پژو 405 با کامیون کشنده در20 کیلومتری دیواندره برخورد کرد که تمام سرنشینان خودروی سواری در دم جان باختند.
وی با بیان اینکه قربانیان این سانحه از شهروندان دیواندره بودند گفت: کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ خودروی پژو 405، ناتوانی راننده درکنترل وسیله نقلیه و لغزندگی جاده اعلام کردند.
مرگ کودک در اثر غفلت خانواده
ارومیه - خبرگزاری فارس: رئیس‌پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: بازی با اسلحه شکاری و غفلت خانواده، جان کودک 6 ساله شاهین‌دژی را گرفت.
سرهنگ سامان غنی‌زاده اظهار داشت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که دو برادر 6 و 7 ساله در یکی از روستاهای شاهین دژ مشغول بازی با یک قبضه سلاح شکاری بودند.
وی تصریح کرد: با شلیک سلاح شکاری که دارای مجوز نیز بود، برادر 6 ساله زخمی شده و هنگام انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. دراین حادثه به برادر 7 ساله هیچ آسیبی نرسید.
صدور قرار مجرمیت پزشک تبریزی
تبریز- ایرنا: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی از صدور قرار مجرمیت برای پزشک تبریزی خبر داد.
حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری گفت: دادسرا در حال تنظیم کیفرخواست برای ارسال پرونده به دادگاه است.
بیش از این نیز ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود اعلام کرد: پزشک تبریزی صراحتا اعتراف کرده که غذا، نذری نبوده و خودش از رستوران تهیه کرده است و فعلا به اتهام قتل بازداشت است.
مهر ماه امسال بود که خبر مرگ خانواده دکتری به نام صلحی منتشر شد، دکتر مدعی بود قربانیان به دلیل مصرف غذا، جان خود را از دست داده‌اند. این خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.
برنج خارجی به تهران نرسید
سرویس شهرستان ها: رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد گفت: با توقیف دو دستگاه تریلر «ولوو» در محورهای مواصلاتی یزد، 46 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد و 750 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ حسین رضایی افزود: این تریلرها محموله خود را از جنوب کشور بارگیری کرده و قصد انتقال آن را به تهران داشتند که توسط ماموران توقیف شدند.
رئیس ‌پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند.
مینی بوس معلمان واژگون شد
ارومیه - خبرگزاری فارس: رئیس‌اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: مینی‌بوس حامل معلمان مجتمع حجاب و دبیرستان شهدای زیوه در بخش سیلوانای ارومیه دچار حادثه واژگونی شد.
مهدی محمدپور با بیان اینکه مینی‌بوس مزبور حامل 8 نفر از بانوان معلم بود، اظهارداشت: این حادثه در نزدیکی روستای پیرهادی رخ داد و مجروحان به سه بیمارستان امام خمینی(ره)، آذربایجان و امام رضا(ع) ارومیه منتقل شدند.
وی تصریح کرد: آسیب دیدگی مصدومان سطحی گزارش شده است.
نجات 3 کوهنورد
مشهد - ایرنا: رئیس‌مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: سه طبیعت گرد که از بعد از ظهر جمعه مفقودی آنان در ارتفاعات چناران اعلام شده بود، توسط امدادگران این جمعیت نجات پیدا کردند.
حسن گودرزی افزود: سه طبیعت گرد نجات یافته که هر سه مرد بودند در پی تلاش تیم امداد هوایی و تیم‌های نجات کوهستان بعد از حدود سه روز جست وجو پیدا شدند.وی افزود: امدادگران برای پیدا کردن نقطه دقیق طبیعت گردان به اجرای عملیات راپل (عملیات امداد در مناطق صعب العبور) پرداختند و موفق به پیدا کردن آنان شدند.