kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
دادستان تهران خبر داد

تعیین 8 گروه کارشناسی برای پیگیری پرونده پلاسکو

دادستان تهران از پیگیری پرونده پلاسکو با تعیین 8 گروه کارشناسی در رشته‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، ساختمان، مواد منفجره، بیمه و...خبر داد.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در سی و یکمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با یادآوری دو حادثه سرقت یک کیلو طلا از یک طلافروشی و سرقت از یک صرافی در میدان فردوسی که طی هفته گذشته در تهران رخ داد، روش برخورد با این حوادث و روش اطلاع‌رسانی رسانه‌ای در خصوص آنها را موثر بر احساس امنیت در جامعه دانست و گفت: هنر مقامات دادسرا آرامش بخشی به مردم در صورت وقوع جرایم خشن است. سرقت و شرارت دو موضوع مهم است که در جلسات مختلف نسبت به آمار آنها و عملکرد مراجع قضایی گلایه می‌شود و اگر چه که پلیس معتقد است آمار سرقت‌ها کاهش یافته اما در خصوص شرارت‌ها برخی اقدامات افراد شرور موجب نگرانی مردم است.
جعفری دولت‌آبادی افزود: پلیس اعلام می‌کند اوضاع و جرایم ارتکابی را رصد و مدیریت می‌کند و افراد شرور را در سه سطح تحت کنترل و اقدام آورده است، اما هنوز جامعه با چنین جرایمی مواجه است و به نظر می‌رسد واکنش‌ها در برابر سرقت‌ها و شرارت‌ها دیرهنگام است.
علت فشار به قضات
وی با اشاره به سختی کار قضایی در پرونده‌های مهم و سنگین که واجد جنبه ملی است، آن را ناشی از ارتباط این پرونده‌ها با منابع قدرت و ثروت دانست و گفت: طبیعی است که قاضی در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی با هجمه‌هایی مواجه شود و قدرتمندان که به اهداف خود در نفوذ به پرونده‌های قضایی نائل نمی‌شوند، سعی می‌کنند با تخریب قضات رسیدگی‌کننده و برچسب زدن به آنان، روند و نتیجه پرونده‌ها را به نفع خود مصادره نمایند.
جعفری دولت‌آبادی با توصیه به قضات دادسرا مبنی بر این که نه از هیاهو و جنجال بیرونی بترسید و نه از هجمه‌های درونی، گفت: کسانی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند، انتظار دارند در قبال فساد سکوت کنیم و هر که مطابق میل آنها عمل نکند در مظان برچسب خوردن و تخریب شخصیت قرار می‌گیرد.
دادستان تهران با یادآوری اظهارات هفته گذشته خود در خصوص رأی دادگاه کارکنان دولت بر نقض قرار دادسرا در پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، ضمن قابل انتقاد خواندن تصمیم دادگاه کارکنان دولت از این جهت که اقدامات مفسدان اقتصادی در بستر بانک‌ها را جرم‌زدایی نموده بود، از درخواست سرپرست دادسرای پولی بانکی دائر بر قرار تشدید تامین کیفری سه نفر متهمان این پرونده وفق قانون آیین دادرسی کیفری و تایید این تصمیم از سوی دادگاه مستقر در دادسرای جرایم اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: دادگاه کیفری با تایید قرار تشدید تأمین متهمانی که به قرار جدید اعتراض کرده بودند، تصمیم مناسبی اتخاذ نمود که جای قدردانی و تشکر دارد.
دستگیری 16 نفر در پرونده جرایم ارزی
جعفری دولت آبادی از پیگیری پرونده پلاسکو با تعیین 8 گروه کارشناسی در رشته‌های مختلف از جمله آتش نشانی، ساختمان، مواد منفجره، بیمه و ... خبر داد و افزود: در پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران نیز تحقیقات از 184 نفر به اتمام رسیده و در مرحله ارجاع موضوع به هیئت‌های کارشناسی برای ارزیابی بهای املاک مورد نظر است.
وی با اشاره به رسیدگی به پرونده جرایم ارزی در دادسرای پولی بانکی، از دستگیری 16 نفر متهم در این پرونده خبر داد.