kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

یونیسف: امسال 1/5 میلیون کودک از گرسنگی می‌میرند!

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) پیش‌بینی کرده در صورت ادامه وضعیت کنونی جنگ، خشکسالی و قحطی در مناطق مختلف آفریقا و یمن، نزدیک به یک میلیون و 500 هزار کودک در سال جاری میلادی بر اثر «سوء تغذیه» شدید خواهند مرد!


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یمن، 462 هزار کودک در نتیجه جنگ دو ساله این کشور با سوء تغدیه «حاد» مواجه هستند. رژیم آل‌سعود به همراه آمریکا و چند کشور مرتجع عرب منطقه از ششم فروردین سال 1394 به کشور یمن تجاوز کرده و تقریبا تمامی زیر ساخت‌های این کشور مسلمان نشین را ویران کرده است. بنا بر اعلام یونیسف، 450 هزار کودک دیگر نیز در شمال شرقی نیجریه با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می‌کنند. این کشور نیز به ویژه در منطقه شمال شرقی، با ظهور و حملات گروه تروریستی بوکوحرام مواجه است.
«فیوز نت» سامانه هشدار زود هنگام قحطی اعلام کرده «برخی مناطق دور از دسترس در ایالت بورنو در نیجریه از اواخر سال میلادی گذشته دستخوش قحطی شده‌اند و از آنجا که آژانس‌های امدادی امکان دسترسی به مناطق مذکور را ندارند، این فاجعه نیز ادامه خواهد داشت.»
طبق این گزارش این وضعیت در کنار خشکسالی و قحطی در صورت ادامه یافتن، در سال جاری میلادی جان 1/5 میلیون کودک را خواهد گرفت.