kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
در سال گذشته

داعش یک میلیارد و 300 میلیون یورو به صنعت گردشگری فرانسه خسارت زد

حملات تروریستی سال 2016 میلادی در فرانسه موجب کاهش یک میلیون و 500 هزار گردشگر و در نتیجه کاهش یک میلیارد و 300 میلیون یورو از درآمدهای این کشور از محل گردشگری شده است.



تاریخ سیاست خارجی فرانسه با حمایت از گروه‌های تروریستی عجین شده است. این حمایت‌ها طی 5 سال گذشته شدت بیشتری گرفته و پاریس بارها محل نشست گروه‌های تروریستی فعال در منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه بوده است. اما تاکنون این اقتصاد بحران‌زده و مردم بی‌گناه این کشور بوده که تاوان حمایت‌های پاریس از این جنایتکاران را پرداخت کرده است.
در همین ارتباط خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی نوشته: «حملات تروریستی سال 2016 میلادی در فرانسه موجب کاهش یک میلیون و 500 هزار گردشگر ورودی و در نتیجه کاهش یک میلیارد و 300 میلیون یورو از درآمدهای این کشور از محل گردشگری شده است.» این گزارش می‌افزاید: «کاهش گردشگران اغلب از کشورهای چین، ژاپن و حتی اروپایی بوده است.»
در این گزارش همچنین آمده: «هر چند دولت فرانسه هنوز آمار رسمی از وضع ورودی گردشگران در سال 2016 منتشر نکرده است، اما بر اساس گزارش کمیته منطقه‌ای گردشگری، ورود به هتل‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور 4/7 و تعداد بازدیدکنندگان 8/8 درصد کاهش یافته است.»
گفتنی است، بسیاری از تحلیلگران سیاسی وقتی کشورهای غربی به ویژه فرانسه در توهم سرنگونی بشار اسد سرگرم تجهیز و تقویت تکفیری‌های داعش بودند، نسبت به تبعات چنین حماقتی، هشدار داده بودند!.