kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

آغاز سرکوب اعتراض‌ها در آمریکا/مردم: ما ایستاده‌ایم

با حمله پلیس ضدشورش آمریکا به جمعیت تظاهرکنندگان و دستگیری شماری از معترضان ناآرامی‌های این کشور که وارد ماه دوم شده، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.


سرویس خارجی -

اعتراضات آرام مردم در شهرهای مختلف آمریکا سرانجام روز دوشنبه رنگ و بوی سرکوب به خود گرفت و پلیس به معترضان یورش برد تا بحرانی که همزمان با انتخاب ترامپ کل ساختار سیاسی آمریکا را در بر گرفته وارد مرحله تازه‌ای شود.در آمریکا 20 فوریه (2 اسفند) «روز رئیس‌جمهور» نامیده شده و  سرتاسر این کشور به این مناسبت تعطیل بود، با این حال تعطیلی این روز مانع ادامه  تظاهرات مردم این کشور علیه دولت آمریکا نشد به طوری که هزاران نفر از مردم ناراضی و معترض با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها ریخته بار دیگر خواستار استیضاح و برکناری ترامپ شدند.این اعتراضات در ۲۹ شهر از جمله نیویورک،‌ شیکاگو ،پورتلند و لس‌آنجلس برگزار شد. پلیس همزمان با این اعتراضات به مردم معترض در پورتلند حمله و شماری را بازداشت کرد. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشتی‌ها مخابره نشده است، اما برخی رسانه‌ها از بازداشت «ده‌ها نفر» خبر داده‌اند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات،  دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «ما همچنان ایستاده‌ایم؛ استیضاح ترامپ، دروغ‌های ترامپ اهمیت ندارد, آقای رئیس‌جمهور این اخبار ساختگی نیست که ما دروغ‌‌های شما را افشا می‌کنیم، دروغگو؛ متقلب؛ این رئیس‌‌جمهور را استیضاح کنید؛ این رئیس‌جمهور من نیست؛ مهاجرین، آمریکا را باشکوه کردند؛ دروغگو باید استیضاح شود».درخواست استیضاح و برکناری ترامپ در حالی است که نزدیک به یک ماه از ریاست جمهوری وی می‌گذرد و این شاید در تاریخ این کشور بی‌سابقه باشد که رئیس‌جمهوری این چنین با مخالفت‌های گسترده در تمام سطوح رو‌به‌رو شده باشد.
معرفی مشاور امنیت ملی جدید
اما پس از رسوایی اخیر و استعفای مایکل فلین رئیس‌جمهوری آمریکا «هربرت ریموند مک‌مستر» را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید خود منصوب کرد. ترامپ مک‌مستر را فردی دارای استعداد بالا و تجربه‌های بزرگ خوانده و خاطرنشان کرده: «او در جامعه نظامی مورد احترام همگان قرار دارد و داشتن او برای ما مایه افتخار است.»