kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

غرب موصل قبرستان داعش شد /هلاکت 470 تروریست در یک روز

منابع خبری می‌گویند نیروهای مسلح عراق در محورهای نبرد با تکفیری‌ها در غرب «موصل» و «تل‌عفر»، بیش از 470 تروریست داعش را در سومین روز عملیات، از پای درآورده‌اند.


سرویس خارجی -

عملیات نیروهای مسلح عراق برای آزادسازی غرب موصل (ساحل راست دجله) با موفقیت ادامه دارد؛ به گزارش ایسنا، ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرده که نیروهای ارتش در سومین روز عملیات، به ورودی‌های پادگان «الغزلانی» و اطراف فرودگاه موصل رسیده‌اند. در این پیشروی‌، منطقه «البوسیف» به تصرف نیروهای دولتی درآمده است.
خبرگزاری صدا و سیما اما شمار تلفات داعش در جبهه‌های مختلف غرب موصل را 120 نفر اعلام کرده و افزوده «علاوه بر آن، کاروانی متشکل از 350 تکفیری داعش که قصد داشتند از طریق شهر «تل‌عفر» در غرب موصل، به سوریه فرار کنند، توسط نیروهای دولتی به هلاکت رسیدند.»
 به گفته «عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی موصل، «ارتش عراق به ورودی‌های فرودگاه موصل رسیده است.»
طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده نیروهای بسیج مردمی عراق نیز به جاده مواصلاتی موصل به تل‌عفر رسیده‌اند و با این پیشروی خود، حلقه محاصره تروریست‌ها در تل‌عفر و موصل را تنگ‌تر کرده‌اند. تک‌تیراندازهای بسیج  مردمی هم در مکان‌های مرتفع مستقر شده‌اند و تحرکات عناصر داعش را تحت نظر دارند.
حضور نداشتن نیروهای خارجی
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق اما در واکنش به خبرهایی مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در نبرد موصل، اظهار داشت که در حال حاضر هیچ نیروی خارجی در خاک عراق با داعش نمی‌جنگد و تنها مشاورانی در عراق حضور دارند.
عبادی این را هم  گفته که «ما به توانایی خود در شکست دادن داعش، ‌تاکید داریم.»«سعدالحدینی» سخنگوی دولت عراق نیز حضور نیروهای خارجی در نبرد موصل را تکذیب  کرده است. گفتنی است، رئیس‌جمهور عراق روز دوشنبه گفت: پیروزی در موصل نزدیک است.
استان الانبار
خبرگزاری ایسنا هم به نقل از «نومان عبدالزوبعی» فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق نوشته، «یگان‌های ارتش و بسیج مردمی حمله عناصر داعش به منطقه «کبیسه» در استان «الانبار» را در هم شکستند.» کبیسه در جنوب شهر «هیت» واقع شده است.
شهادت 45 نیروی بسیج
در همین حال، داعش مدعی شده در شهرستان «بلد» 45 نیروی بسیج مردمی را کشته است؛ به گزارش فارس، به گفته سایت «الاعماق» وابسته به داعش، سه عامل انتحاری با انفجار بمب همراه خود در شهرستان بلد واقع در جنوب «سامرا» 45 نیروی بسیج مردمی را کشتند و 60 تن را نیز مجروح کردند. منابع رسمی عراق در ارتباط با این خبر، موضعی نگرفته‌اند.