kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    جاسازی 588 کیلو تریاک در کامیون
بیرجند - ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون 588 کیلو و 800 گرم تریاک در استان کشف و یک نفر متهم بازداشت شد.
سرتیپ مجید شجاع افزود: این میزان مواد افیونی توسط ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی علی‌آباد شهرستان بیرجند از کامیون مزبور کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به توقیف کامیون حامل موادمخدر تصریح کرد: فرد دستگیرشده در این رابطه با تشکیل به دادگاه معرفی شد.
آخرین رانندگی دختر جوان
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چناران گفت:  به دنبال اعلام واژگونی یک دستگاه خودرو در مسیر جاده روستای خانی آباد از توابع این شهرستان،ماموران انتظامی به همراه امدادگران به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ برات اویسی افزود: پس از حضور ماموران، مشاهده شد یک دستگاه تویوتا هایلوکس واژگون شده و خانم راننده 19 ساله آن به همراه یک بانوی 20 ساله به شدت مجروح شده‌اند.
این مقام انتظامی اظهارداشت : امدادگران مجروحان را به بیمارستانی در چناران منتقل کردند اما تلاش گروه پزشکی برای نجات جان راننده 19 ساله بی‌ثمرماند و وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
سرهنگ اویسی تصریح کرد: متوفی فاقد گواهینامه بود و با اصرار دوست خود اقدام به رانندگی با سرعت بالا کرده بود.
پلمب واحد تولیدی سوسیس و کالباس
کاشان- خبرگزاری تسنیم: مدیر دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پلمب یک واحد تولیدی محصولات غذایی سوسیس و کالباس در کاشان خبر داد.
رضا کردی اظهار داشت: به دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب کاشان، بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان، خط تولید یک واحد صنفی تولیدکننده محصولات غذایی (سوسیس و کالباس) که  در تولیدات خود از مواد غیرمجاز رنگ مصنوعی و خمیرمرغ استفاده می‌کرد، متوقف و پلمب شد.
وی تصریح کرد: به‌رغم تذکرات متعدد شفاهی و کتبی از سوی بازرسان و مسئولان معاونت غذا و دارو این دانشگاه، واحد تولیدی مزبور بدون توجه به اخطارهای صورت‌گرفته اقدام به تولید سوسیس و کالباس و عرضه آن در سطح منطقه می‌کرد که توسط ماموران اجرایی این واحد تولیدی پلمب شد.
گوشی قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: محموله 15 میلیارد ریالی گوشی قاچاق در کنگاور کشف شد.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی افزود: این محموله شامل 355 دستگاه گوشی تلفن همراه بود که توسط ماموران مستقر در ایستگاه و بازرسی شهید زنگنه شهرستان کشف و ضبط شد.
وی گفت: متهم دستگیر شده در این ارتباط با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.
توقیف 34 هزار لیتر گازوئیل
زاهدان- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل سوخت قاچاق به وسیله كامیون‌های كشنده در محورهای مواصلاتی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ حسن آشتیانی افزود: ماموران بخش انتظامی «صابری» هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف ساختند.
وی افزود: این کامیون حامل 34 هزار لیتر گازوئیل بدون مدارک قانونی بود لذا ماموران محموله را ضبط و راننده آن را دستگیر کردند.
 سرهنگ آشتیانی تصریح کرد: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
قتل 3 عضو خانواده
گنبدکاووس - ایرنا: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کلاله  اظهار داشت: یک نفر از اهالی روستای آقیاجی از توابع بخش پیشکمر این شهرستان سه نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده و متواری شد.
سرهنگ سیدخلیل هاشمی با اشاره به سخنان افراد آگاه مبنی براختلال روانی ضارب افزود: متهم ابتدا پدر خود را هدف گلوله قرار داد سپس مادر وخواهر زاده‌اش را که حدود 5 ساله بود خفه کرد.
وی با بیان اینکه متهم به قتل با یک دستگاه خودروی سمند از محل جنایت متواری شده است تصریح کرد: اقدامات ماموران انتظامی برای دستگیری متهم همچنان ادامه دارد.
 برداشت از حساب متوفی
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان زاهدان مبنی بر اینکه در ساعات اولیه فوت همسرش مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از حسابش برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
ابراهیم ملاشاهی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات پلیسی و فنی متوجه برداشت مبلغ مذکور از طریق دستگاه کارت‌خوان یکی از بنگاه‌های معاملاتی خودرو در سطح شهر شدند.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری 2 متهم در این زمینه، بیان کرد: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد یکی از متهمان از بستگان نزدیک متوفی بوده که پس از شنیدن خبر فوت وی، از کارت عابر‌بانک متوفی که به صورت امانت در اختیار داشته با همکاری یکی از دوستان خود سوءاستفاده کرده و یک میلیارد و 200 میلیون ریال به بهانه طلبکار بودن بابت فروش یک دستگاه خودرو به متوفی برداشت کرده‌اند.
ملاشاهی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.
آتش به جان انبار افتاد
شیراز- خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: یک سوله تولید و نگهداری مواد اولیه پلی‌استایرن بامداد دیروز دچار آتش‌سوزی گسترده شد.
وصالی با بیان اینکه مساحت سوله مزبور 2 هزار مترمربع بود اظهار داشت: این آتش‌سوزی با تلاش آتش‌نشانان 9 ایستگاه طی یک ساعت مهار و خاموش شد.
وی بدون اشاره به میزان خسارت‌های وارد شده به این سوله گفت: علت این حریق توسط کارشناسان آتش‌نشانی دردست بررسی است.
کشف اسناد جعلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خاش گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک تبعه بیگانه غیرمجاز با تهیه شناسنامه ایرانی برای خود و اعضای خانواده‌اش اقدام به سوء‌استفاده کرده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ غلامرضا اربابی با اشاره به شناسایی متهم در شهرستان خاش اظهارداشت : مأموران در یک عملیات غافلگیرانه وی را در منزلش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خاش تصریح کرد: مأموران در بازرسی از محل سکونت این متهم 14 فقره اسناد جعلی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت عضویت کتابخانه و کارت مرزنشینان را کشف کردند و متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.