kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

کوتاه از شهرستان‌ها


جوانان بیکار
دامغان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم دامغان با بیان اینکه شهرستان دامغان دو هزار و 500 نیروی جوان جویای کار دارد، گفت: بالغ بر دو هزار نفر آنها دارای تحصیلات تکمیلی هستند.ابوالفضل حسن‌بیکی یکی از امتیازهای این شهرستان در حوزه اقتصادی و کشاورزی را سطح زیر کشت محصول استراتژیک پسته ذکر کرد و ابراز داشت: در سال زراعی جاری پسته‌کاران دامغانی موفق به فروش 700 میلیارد تومان پسته تولیدی خود شدند که 80 درصد آن به صورت تازه‌خوری فروخته شده است.
خسارت بارندگی‌ها
بندرعباس- خبرنگار کیهان: در اثر بارندگی‌های اخیر بیش از 227 میلیارد ریال خسارت به راه‌ها، پل‌ها و تجهیزات مجموعه راهداری استان هزمرگان وارد شد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: اقدامات به موقع اکیپ‌های ویژه بحران این اداره کل موجب شد ضمن کنترل و مدیریت اوضاع از بروز خسارات جانی به هموطنان جلوگیری به عمل آید.علیرضا مجرد گفت: در حوزه شرق استان خسارت برآورد شده جمعاً مبلغ 114 میلیارد و 356 میلیون ریال است.
سهم اشتغال
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که این استان سهم 38 درصدی در اشتغال داشته است.بهروز سودی افزود: تاکنون یک هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک معرفی شده است که از این تعداد 672 واحد به ارزش سه هزار و 532 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.وی گفت: 10 طرح حوزه صنعت و معدن استان سمنان با سرمایه‌گذاری 160 میلیارد تومان در دهه فجر 95 به بهره‌برداری رسید.
افتتاح سایت ‌BTS
* در راستای افزایش ظرفیت، کیفیت و پوشش شبکه ارتباطات سیار، سایت BTS روستای فروان شهرستان آرادان مورد بهره‌برداری رسید.
سرانه ورزشی کشور
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: سرانه ورزشی استاندارد در کشور یک مترمربع است. علی قاسم‌زاده افزود: این مقدار در شرایط فعلی برای اصفهان بین 18 تا 33 سانتی‌مترمربع برآورد شده است و اگر بخش دولتی و شهرداری‌ها با آهنگ فعلی می‌خواستند اقدام به احداث محیط‌های ورزشی کنند برای رسیدن به میزان استاندارد نزدیک به 20 سال طول می‌کشید.وی خاطرنشان کرد: هر پروژه‌ای که در شهر تعریف می‌شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد به همین منظور با مطالعات صورت گرفته بر روی پروژه‌های مشارکتی، پیوست‌های فرهنگی آنها نیز تدوین شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.
کمک‌رسانی به جبهه مقاومت
همدان- خبرنگار کیهان: تاکنون 29 محموله به ارزش با بیش از 4میلیارد تومان برای کمک به جبهه مقاومت از سوی مردم همدان ارسال شده است.فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: این محموله‌ها بیش‌تر شامل مواد خوراکی و پوشاک است.سرتیپ غلامعلی ابوحمزه با اشاره به سخنان اخیر معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان که ورود سپاه و نیروهای مسلح را در امور سیاسی و انتخابات شرعاً و قانوناً حرام دانسته بود، گفت: بند 16 قانون انتخابات تنها مربوط به نیروهای مسلح نیست بلکه در این بند بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان تأکید شده است.
توسعه صادرات
اردبیل- خبرنگار کیهان: استاندار اردبیل بر نقش راه‌اندازی بندر خشک اصلاندوز مغان در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی به بازار بزرگ قفقاز و روسیه تأکید کرد.مجید خدابخش گفت: تصویب راه‌اندازی گذرگاه مرزی و بندر خشک اصلاندوز در کارگروه تخصصی مرزی کشور خبری مسرورکننده برای استان محسوب می‌شود.وی گفت: این مصوبه برای توسعه منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که استان اردبیل و بخصوص منطقه حاصل‌خیز و مرزی مغان مستعد برای صادرات انواع محصولات کشاورزی است.
طرح گازرسانی
* مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل تا پایان سال آینده از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
فیروز خدایی افزود: در حال حاضر 82 درصد از روستاهای استان از این نعمت بهره‌مند هستند و با بهره‌برداری از گازرسانی به 267 روستا که در دست اجراء است ضریب برخورداری خانواده‌های روستایی استان به 91 درصد افزایش خواهد یافت.وی گفت: با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 24 روستای مشگین‌شهر که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال انجام شده است تعداد روستاهای گازدار این شهرستان به 128 روستا افزایش یافته است.
گاز در 8 روستا
ساری- خبرنگار کیهان: با صرف 10 میلیارد تومان 8 روستای خرم‌آباد تنکابن از نعمت گاز بهره‌مند شدند.پروژه گازرسانی به 8 روستای گرما پشته- قاشق تراش محله- سلیمان محله- ولم رود- امام زمین- خشکرود- کلالات- جیرسرا از توابع بخش خرم‌آباد تنکابن به افتتاح و بهره‌برداری رسید.حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: برای گازرسانی به این روستاها مبلغ 10 میلیارد تومان هزینه شده است که به طور متوسط برای هر خانوار 20 میلیون تومان هزینه توسط دولت است تا مردم از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
الحاق باسمنج به تبریز
تبریز- خبرنگار کیهان: مسئله الحاق «باسمنج» به شهرستان تبریز، در شورای اسلامی تبریز به تصویب اعضا رسید.در نشست شورای شهر تبریز این الحاق، به شرط انتقال شهرداری منطقه 9 تبریز به شهرداری کنونی باسمنج، مورد تصویب قرار گرفت.شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، پیش از این حریم باسمنج را به تبریز ملحق ساخته بود.
افتتاح بخش بیماری‌های خاص
کیش- خبرنگار کیهان: بخش مهم بیماری‌های خاص برای 35 نفر از بیماران تالاسمی و همچنین بیماری‌هایی نظیر هموفیلی، دیالیزی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش راه‌اندازی شد.گفتنی است: ساخت اتاقک جدید شنوایی‌سنجی نیز در کنار راه‌اندازی بخش دندانپزشکی تخصصی و ارتودنسی در کلنیک امام علی(ع) در مرکز جزیره کیش راه‌اندازی شد.همچنین اتاق عمل ارتوپدی و بخش اتاق عمل نیز در کلینیک امام(ع) برای عمل‌های جراحی سرپایی افتتاح و راه‌اندازی شد.
بی‌تفاوتی به مدارس
فولادشهر- خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در رابطه با بعضی از مدارس فولادشهر اصفهان که به بی‌تفاوتی رفته و نادیده گرفته شده‌اند، گفت: مردمی که در اطراف این مدارس سکونت دارند از مسئولان گلایه‌مندند.نادعلی توکلی افزود: به گفته نیروی انتظامی آرامش و آسایش خانواده‌های ساکن در این محل سلب شده است. وی گفت: در این مدارس مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید که دور از شئونات اسلامی و مسایل اخلاقی است و بهتر است نگاه ویژه‌ای به آنها شود و البته از ذوب‌آهن خواهانیم که از این نگاه دور نماند. فرماندار شهرستان لنجان نیز گفت: یک سوم دانش‌آموزان لنجان در مدارس فولادشهر تحصیل می‌کنند. محسن سجاد گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده کنکور در فولادشهر برگزار شود همچنین مشکلات مدارس از پیش گفته شده به جد پیگیری خواهد شد و از ذوب‌آهن می‌خواهیم که اقدامات لازم را انجام دهد و بازارچه کسب و کار دانش‌آموزی را هم در دستور کار قرار خواهیم داد.
موافقت استمهال وام
بابلسر- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: با درخواست استمهال وام 10 بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان موافقت شد.
حسن رزاقی اظهار کرد: پس از بررسی درخواست استمهال وام متقاضیان با استمهال تسهیلات 10 نفر موافقت شد.
وی ادامه داد: خسارت‌هایی که از بارش برف و باران امسال به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شد نیازمند کمک همه‌جانبه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه بانک‌ها است.