kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خانواده‎های دارای معلول در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از بهره‌برداری ۲۲ واحد مسکونی خانواده‎های تحت پوشش بهزیستی استان گلستان با ۲ نفر معلول در هر خانواده، خبر داد.


ابراهیم غفاری در آیین افتتاح این واحدهای مسکونی تصریح کرد: بهزیستی با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی و خیران مسکن‌ساز توانسته در استان گلستان ساخت مسکن برای 94 خانواده 2 معلول شهری و 129 خانواده 2 معلول روستایی را در دستور کار قرار دهد.
وی گفت: از این 22 واحد مسکونی بهره‌برداری شده یک واحد در بندرگز، هشت واحد در گرگان و 13 واحد آن در شهر نگین‎شهر است.
غفاری یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان گلستان با توجه به ایام‌الله دهه فجر برای این افراد یک تخته فرش نیز به عنوان هدیه در نظر گرفته است.
وی بیان داشت: میزان آورده هر خانواده صفر در نظر گرفته شده و تنها پرداخت تسهیلات برعهده این خانواده‎ها است.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان اظهار داشت: برای هر خانواده با 2 نفر معلولیت در شهرهای بالای 25 هزار نفر میزان تسهیلات بلاعوض 30 میلیون، شهرهای زیر 25 هزار نفر 32 میلیون و برای خانواده‎های روستایی 18 میلیون تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.
اصغر رنجبر معاون هماهنگی موسات غیردولتی و مشارکت مردمی و اشتغال بهزیستی گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: در سطح استان گلستان برای مددجویان تک معلول و دیگر مددجویان 971 مورد سهمیه برای احداث مسکن روستایی در نظر گرفته شده که تاکنون 117 مورد اقدام شده و بقیه به تعداد  854 مورد در حال احداث است.
همچنین 29 قطعه زمین از راه و شهرسازی برای احداث مسکن برای خانواده‌های دارای 2 عضو معلول اخذ شده که 19 قطعه آن در شهرستان آزادشهر پروانه ساخت دریافت کردند.