kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

اخبار ورش جهان



ونگر: نه بازنشستگی و نه استعفا
 اما شاید از آرسنال بروم
سرمربی آرسنال تاکید کرد که به بازنشستگی و استعفا از آرسنال فکر نمی‌کند اما شاید از این تیم جدا شود. آرسنال در فصل جاری نتایج ناامید‌کننده‌ای کسب کرده است. شکست سنگین پنج بر یک برابر بایرن مونیخ باعث شد انتقاد از آرسن ونگر بیش از هر وقت دیگری شود. با این حال سرمربی فرانسوی توپچی‌ها در جدیدترین اظهار نظر خود تاکید کرد تصمیمی برای کناره‌گیری از هدایت آرسنال ندارد. ونگر درباره وضعیتش در آرسنال گفت: به صراحت بگویم نه قصد استعفا دارم و نه به بازنشستگی فکر می‌کنم. فصل آینده هم به عنوان مربی فعالیت می‌کنم؛ چه در آرسنال و چه در تیم دیگری.او ادامه داد: بسیار مهم است که آرسنال برای فصل بعد، بهترین تصمیم را بگیرد. در سال‌های طولانی حضورم در آرسنال فقط برای این تیم جنگیدم. بارها با پیشنهادهای خوب دیگر باشگاه‌های بزرگ مواجه شدم اما هیچ‌گاه آرسنال را ترک نکردم چراکه برای من آرسنال و آینده این تیم مهم‌تر از هر چیزی بود. آرسنال باید به دستان یک فرد مطمئن سپرده شود.آخرین باری که آرسنال توانست قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورد، به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد. هواداران این تیم امید زیادی داشتند که با ونگر در فصل جاری جام قهرمانی را بالای سر ببرند اما شکست سنگین برابر چلسی به کلی آنها را ناامید کرد. همین باعث شده تا آنها خواستار جدایی ونگر باشند.
بهترین داور جهان به لیگ عربستان پیوست
بهترین داور جهان در سال 2016 نتوانست برابر رقم نجومی فدراسیون فوتبال عربستان وسوسه نشود. او لیگ جزیره را برای قضاوت در لیگ عربستان ترک کرد. در لیگ عربستان شرایط خاصی وجود دارد و هر تیم می‌تواند برای قضاوت چند دیدار خود در لیگ داوران خارجی را پیشنهاد بدهد و به همین خاطر در لیگ عربستان داوران سرشناسی مشغول به کار هستند که سرشناس‌ترین آنها در این چند سال اخیر هاوارد وب انگلیسی بوده است.فدراسیون فوتبال عربستان از عقد قرارداد با مارک کلاتنبرگ بهترین داور جهان در سال 2016 خبر داد و اعلام کرد که این داور جانشین هاوارد وب شده است. کلاتنبرگ وظیفه دارد که در کنار قضاوت بازی‌ها به داوران عربستانی هم آموزش دهد. فدراسیون فوتبال عربستان برای راضی کردن این داور برای قضاوت در لیگ این کشور هزینه بسیار زیادی کرده است.
باروس: در ایران با ما مانند قهرمانان رفتار می‌کنند اما در آمریکا پذیرفته شده نیستیم
آزادکار سرشناس آمریکایی می‌گوید برخلاف ایران، در آمریکا او و هم‌تیمی‌هایش خیلی در بین مردم به رسمیت شناخته نمی‌شوند. مسابقات جام جهانی کشتی ‌آزاد 2017 به میزبانی ایران در کرمانشاه در حالی در حالی برگزار شد که در آستانه این مسابقات بحث ممنوعیت ورود آزادکاران ایران به کشورمان در واکنش به دستور دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به ایالات متحده، مطرح شد، البته در ادامه این ممنوعیت با رایزنی فدراسیون کشتی ایران و پذیرش وزارت خارجه ایران برای صدور روادید برای کشتی‌گیران آمریکایی برداشته شد. سایت شبکه تلویزیونی «CNN» در این باره نوشت؛ برخلاف سیاست، بین ایران و آمریکا در کشتی رابطه‌ای توأم با احترام برقرار است.جردن باروس، قهرمان نامدار آمریکا و دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن نیز به شبکه تلویزیونی «CNN» گفت: در آمریکا ما در بین مردم خیلی پذیرفته شده نیستیم، اما در ایران با ما همانند قهرمانان رفتار می‌کنند و دیدن چنین چیزی واقعاً خوشایند است. ما بدون هر گونه موضع سیاسی، برای کسب قهرمانی به ایران آمده‌ایم، اما فکر می‌کنم این فرصتی است تا نشان دهیم که چه رابطه فوق‌العاده‌ای بین ما در چنین سطح بالایی از مسابقات برقرار است. وی در تمجید از مردم ایران تأکید کرد: چیزی که ما از مردم ایران می‌بینیم، با برخوردهایی که با آنان داریم و با درکی که از فرهنگ ایرانیان پیدا کرده‌ایم، پیش از گرفتن تصمیمات بزرگ می‌توانیم متوجه شویم که آنها واقعاً چه کسانی هستند.
کونکاکاف میزبانی مشترک جام‌جهانی ۲۰۲۶ را بررسی می‌کند
رئیس کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف (آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب) از نشست این نهاد جهت ارائه پیشنهاد میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶ میلادی به فیفا خبر داد.ویکتور مونتالیانی گفت: یکی از ویژ‌گی‌های جام‌جهانی 2026 میلادی این است که کشور میزبان باید امکانات بسیار کاملی در اختیار داشته باشد. این مسئله فقط شامل ورزشگاه‌ها و کمپ‌های تمرینی نیست. هتل‌ها و امکانات زیرساختی مشابه آن باید کامل باشند.وی در ادامه اظهار داشت: به نظرم برگزاری جام‌ جهانی 2026 میلادی در سه یا چهار کشوری که به لحاظ جغرافیایی کنار هم باشند معقول‌تر به نظر می‌رسد. به زودی اعضای کونکاکاف در دور یک میز جمع‌ خواهند شد تا درباره میزبانی مشترک این رقابت‌ها با هم به مذاکره کنند. رئیس کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف در خاتمه تصریح کرد: درخواست میزبانی مشترک جام ‌جهانی 2026 میلادی توسط کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا را رد نمی‌کنم اما این رقابت‌ها قابلیت برگزاری در کشورهای آمریکای شمالی و حوزه کارائیب را نیز دارد. جانی اینفانتیو، رئیس فیفا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که امکان برگزاری جام‌ جهانی 2026 میلادی در سه یا چهار کشور به صورت مشترک و با در اختیار داشتن چهار یا پنج ورزشگاه در هر کدام از این کشورها وجود دارد. فیفا ماه گذشته میلادی تصمیم به افزایش تیم‌های جام‌ جهانی 2026 میلادی از 32 تیم به 48 تیم گرفت.
برتری قاطعانه منچستریونایتد و رم
با هت‌تریک زلاتان و ژکو
شیاطین سرخ شهر منچستر و گرگ‌های شهر رم با برتری، امیدوارانه رهسپار بازی برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا شدند. دور رفت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا با برتری تیم‌های منچستریونایتد و رم به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی، نبرد برادران پوگبا در قالب 2 تیم منچستریونایتد و سن‌اتین با برتری 3 بر صفر منچستریونایتد میزبان به پایان رسید.زلاتان ابراهیموویچ در دقایق 15، 75  و 88 (از روی نقطه پنالتی) برای شیاطین سرخ شهر منچستر هت‌تریک کرد تا این تیم با پیروزی 3 بر صفر و  اندوخته مناسب راهی بازی برگشت شود.  در دیگر بازی، تیم رم با نتیجه قاطع 4 بر صفر در خانه ویارئال به برتری رسید. ژکو طبق معمول چند هفته اخیر برای رم درخشید و در دقایق 65، 79 و 86 برای تیمش هت‌تریک کرد. دیگر گل گرگ‌های شهر رم به وسیله امرسون در دقیقه 32 به ثمر رسید تا با این پیروزی، رم تا حدود زیادی صعود خود را قطعی کند. در سایر بازی‌ها، اندرلشت 2 برصفر از سد زنیت گذشت، اتلتیکو بیلبائو در یک بازی نزدیک 3 بر 2 میهمانش آپوئل نیکوزیا را برد، هاپوئل بیرشاو در زمین خودش 3 بریک به بشیکتاش باخت، آژاکس در زمین لژیاورشو به تساوی بدون گل رسید و شالکه 3 بر صفر میهمانش، پائوک‌سالونیکی را شکست داد.