kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
پدیده، نفت را شکست داد، دو بازی به امروز موکول شد

برتری پرسپولیس و استقلال برابر تیم‌های اصفهانی

برتری تیم‌های پرسپولیس و استقلال برابر حریفان اصفهانی خود، مهمترین اتفاقات روز دوم مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر بود.



در ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته دو بازی برگزار شد که طی آن پدیده مشهد در آبادان دست به کار بزرگی زد و با نتیجه سه بر صفر صنعت نفت را شکست داد. سه گل پدیده مقابل صنعت نفت را اکبر ایمانی ۲۶ و ۵۶، حمزه خذیراوی ۳۶ (پنالتی) به ثمررساندند. در تهران جدال تیم‌های سایپا و صبا با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا دو تیم هیچ سودی از این دیدار نبرند.با برگزاری این دیدار هر دو تیم ۲۲ امتیازی شدند اما سایپا با تفاضل گل بهتر در رده یازدهم و صبا در چهاردهم جای گرفتند.
دیروز قرار بود که تیم‌های سیاه جامگان و تراکتورسازی در مشهد و ماشین سازی تبریز و نفت تهران در تبریز با یکدیگر دیدار کنند که این دو بازی به دلیل بارش شدید برف لغو و به امروز (شنبه) موکول شد.
سه امتیاز مهم پرسپولیس و استقلال
اما در چارچوب مسابقات هفته بیست و دوم روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که طی آن تیم‌های استقلال، پرسپولیس برابر حریفان اصفهانی خود به برتری دست یافتند و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسید.
در اصفهان و ورزشگاه فولادشهر ، تیم استقلال تهران با دو گل فرشید اسماعیلی(۲۵) و بهنام برزای(۷۹) موفق به شکست ذوب آهن اصفهان شد تا نوار پیروزی‌های این تیم ادامه داشته باشد. نیمه اول این دیدار زیبا و جذاب دنبال شد و در شرایطی که ذوب آهن برای رسیدن به گل تلاش بیشتری انجام می‌داد این استقلال بود که روی ارسال خسرو حیدری و ضربه فرشید اسماعیلی به گل برتری دست پیدا کرد.در ادامه بازی دو تیم نمایش زیبا و جذابشان را ادامه دادند و هر کدام شانس رسیدن به گل را داشتند که دروازه بان‌های دو تیم واکنش‌های فوق العاده‌ای داشتند و توانستند دروازه‌ها را بسته نگه دارند.نیمه دوم هم مثل ۴۵ دقیقه اول شاهد نمایشی جذاب از دو تیم بودیم که سهم مالکیت توپ برای ذوب آهن بیشتر بود اما این استقلال بود که از معدود موقعیت هایش بهتر استفاده کرد و در یک ضد حمله در دقیقه ۷۹ روی پاس زیبای فرشید اسماعیلی این بار بهنام برزای با ضربه سر دروازه ذوب‌آهن را باز کرد تا شاگردان منصوریان شرایط پیروزی را پیدا کنند.در ادامه با وجود اینکه ذوب آهن تلاش زیادی کرد تا بتواند گل‌های خورده را جبران کند اما لایه‌های دفاعی استقلال آنقدر خوب و کم اشتباه عمل کردند که اجازه چنین کاری را به تیم میزبان ندادند. این پنجمین پیروزی پیاپی استقلال در لیگ برتر است که باعث شد شاگردان علیرضا منصوریان با ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند و جایگاهشان را تثبیت کنند.
در ورزشگاه غدیر اهواز تیم‌های فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز به تساوی دو – دو رضایت دادند. در این دیدار ایوب والی(۳۸) و ساسان انصاری(۷۸) برای فولاد و مسعود ابراهیم زاده(۱۴) و داریوش شجاعیان(۶۸) برای گسترش گل زدند. ساسان انصاری که در صدر جدول گلزنان شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر است پس از هفته‌ها موفق شد دوباره گلزنی کند و با ۱۳ گل همچنان در صدر جدول گلزنان باقی بماند.
اما در تهران و ورزشگاه بزرگ آزادی، تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از سد سپاهان اصفهان گذشت. در این بازی مهدی طارمی(۵۷) و رامین رضاییان(۸۷ - پنالتی) برای پرسپولیس و طالب ریکانی(۸۱- پنالتی) برای سپاهان گل زدند.درحالی که تماشاگران و علاقمندان به فوتبال انتظار داشتند نمایش جذاب و زیبایی را از دو تیم شاهد باشند اما نیمه اول این بازی کم موقعیت و کسل‌کننده بود و نه پرسپولیس و نه سپاهان نشانی از یک تیم پرقدرت نداشتند. نیمه دوم اما شرایط کمی متفاوت شد و پرسپولیس نمایش بهتری داشت اما بازهم در خلق موقعیت گل تیم همیشگی نبود تا اینکه در دقیقه ۵۵ دروازه بان سپاهان روی مهدی طارمی مرتکب خطای پنالتی شد و دو دقیقه بعد رامین رضاییان پشت توپ ایستاد و درحالی که همه انتظار داشتند یک ضرب بزند به شیوه بازیکنان بارسلونا توپ را برای طارمی پاس داد و او هم با بغل پا دروازه حریف را باز کرد.در دقیقه ۸۱ این دیدار این بار محمد انصاری مدافع پرسپولیس روی محمدی مرتکب خطای پنالتی شد که طالب ریکانی با ضربه‌ای محکم این ضربه را به گل تبدیل کرد.درحالی که هنوز سپاهانی‌ها مزه این گل را زیر زبان داشتند بازهم داور به سود پرسپولیس اعلام ضربه پنالتی کرد. این خطا هم روی مهدی طارمی صورت گرفت. بعد از این صحنه داور به احسان حاجی صفی کارت زرد دوم را داد و او از بازی اخراج شد. پرسپولیس با این پیروزی ۵۰ امتیازی شد و اختلافش را با تیم دوم جدول بیشتر کرد.