kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
امام‌جمعه قم:

آشتی با کسانی که مقابل نظام اسلامی وقانون اساسی ایستادند، بی‌معنی است

امام‌جمعه قم با اشاره به راه‌اندازی تبلیغات فریبکارانه برخی مبنی بر «آشتی ملی»، گفت: آشتی با کسانی که مقابل نظام ایستادند و هنوز هم اعلام پشیمانی نکرده‌اند، بی‌معنی است.

قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور پرشکوه مردم خداجوی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال سند زنده اتحاد و همبستگی ملی بود لذا مدعیان بگویند در راهبرد «آشتی ملی» چه کسی قرار است با چه کسی آشتی کند.
وی اظهار داشت: عده‌ای در سال 88 و در پازل دشمن در برابر نظام و قانون اساسی ایستادند و موضع گرفتند و به تعبیر رهبر انقلاب البته مردم با آنها قهر هستند واین به معنی قهر مردم با خودشان نیست.
خطیب جمعه قم راهپیمایی 22بهمن امسال را متفاوت از سال‌های قبل دانست و گفت: هر چند نظام و مردم ما همواره آماج توطئه و تهدید بوده‌اند اما حضور پرشور آنها در این راهپیمایی در اوج تهدیدهای نظامی مسئولین آمریکا رقم خورد و این حضور حامل پیام مهمی به دشمنان بود.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری پیام این حضور گسترده را پاسخ قاطع به تهدیدات دشمن عنوان کرد و افزود: پیام دیگر این حضور حمایت قاطعانه از دوستان و محور مقاومت بود.
وی اظهار داشت: ملت ایران حتی نسل‌های سوم و چهارم نیز نشان دادند اگر بر سر ایران خون هم ببارد، میدان دفاع از انقلاب و اسلام را خالی نخواهند کرد.
خطیب جمعه قم حضور پرشکوه مردم را با وجود مشکلات و گلایه‌ها لبیک به رهبر معظم انقلاب و اعلام بیعت و وفاداری با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) ارزیابی کرد و گفت: مسئولین باید قدرشناس این همه غیرت و وفاداری مردم باشند و برای رفع مشکلات این مردم عزیز شبانه‌روزی تلاش کنند.
وی در ادامه سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز را گرامی داشت و افزود: مردم آذربایجان در طول تاریخ همواره قهرمانانه برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی در صف اول ایرانیان بوده‌اند.
امام‌جمعه قم نقش روحانیت را در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ عنوان کرد و بیان داشت: روحانیت هم در مبارزات علیه طاغوت شکنجه‌ها و تبعیدها را به جان خرید و هم در دفاع مقدس در خط مقدم قرار داشتند و جمع کثیری از آنها در این راه به شهادت رسیدند و تعداد شهدای روحانی در مقایسه با اقشار دیگر جامعه از فراوانی بیشتری برخوردارند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از خطبه‌ها، سالروز کودتای رضاخان با حمایت انگلیس را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: رضاخان برای فریب توده‌های مردم در ابتدا دم از دین و دیانت می‌زد اما وقتی تصور کرد پایه‌های قدرتش محکم شده، رسما در برابر علمای دین و احکام نورانی آن مانند حجاب و همراهی دین و سیاست ایستاد و در نهایت توسط انگلیسی‌ها تبعید شد و این سرنوشت محتوم عناصر وابسته به بیگانه است.