kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
با حضور مسئولین صورت گرفت

برگزاری مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام(ره)

مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنجشنبه با حضور روسای جمهور‌، مجلس‌، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و مردم برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، محسن رضایی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، مرتضی اشراقی، علیرضا محجوب، میرزاده، حجت‌الاسلام یونسی و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: این مراسم برای سپاس از مردی است که همه عمر خود را وقف ایران و نظام اسلامی کرد.
وی با تاکید بر اینکه صحیفه بلند و پرافتخار زندگی آیت‌الله هاشمی همچنان باقی مانده است، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمن و استکبار و خدمت‌رسانی به مردم و در میدان حمایت از بنیانگذار انقلاب و بعد از آن در اداره کشور و جنگ تلاش کرده‌اند.
وی به شخصیت و ویژگی‌های فردی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و بیان کرد: بی‌تردید آیت‌الله هاشمی از نادر مردانی بود که خداوند به وی توفیق هوش و حافظه‌ای کم‌نظیر در معرض هدایت امام‌(ره) قرار گرفتن را داده بود و ایشان همه چیز را از کانون نورانیت حضرت امام‌(ره) کسب کرد.
انصاری با اشاره به سابقه مبارزاتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: وقتی نهضت حضرت امام آغاز شد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود را متعهد به نهضت امام دانست و از سال 41 در جهت راه‌اندازی مکتب تشیع و هماهنگ‌سازی نیروهای  انقلاب تلاش می‌کند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور تفکر برای آینده، ‌توسعه و پیشرفت کشور و همچنین برون‌رفت از تحریم‌ها را یکی از ویژگی‌های فردی رئیس دولت سازندگی عنوان کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی اهل گوش دادن بود و ما این خصوصیت را در حد اعلاء در ایشان می‌دیدیم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور یادآور شد: آیت‌الله هاشمی به همراه مرحوم حاج سید احمد آقا (سید احمد خمینی) و مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت حضرت امام‌(ره) کشور را از یک بحران به آرامش کشاندند و پای قرار خود با مقام معظم رهبری که سرآغاز آن در بین‌الحرمین بود ماندند و چون مشاوری امین در کنار رهبری به انجام وظیفه پرداخت.
انصاری همچنین در این مراسم به اظهارات مداخله‌ جویانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا واکنش نشان داد و از آنها خواست که به جای این اظهارات برای رفع مشکلات موجود در آمریکا تلاش کنند و دخالتی در امور داخلی ایران نداشته باشند.