kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

قیمت‌گذاری پالایشگاه کرمانشاه به زیان بیت‌المال تمام شد

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر زیان بیت‌المال در قیمت‌گذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: در این زمینه چه به صورت تعمدی تخلف و یا سهوا قیمت‌گذاری شده باشد، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.


حسین بهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره نظارت کمیته نفت و گاز این کمیسیون بر موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به یک پنجم قیمت، اظهار کرد: اعضای کمیته به محل اعزام شدند و انبارها و قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پالایشگاه و نیز عرصه و اعیان پالایشگاه را بازدید کردند.
وی اضافه کرد: در مجموع با استفاده از اسناد، مدارک و نظریه‌های کارشناسی و استماع سخنان متخصصان جمع‌بندی صورت گرفت که در قالب گزارشی به زودی در اختیار کمیسیون قرار خواهد گرفت.
بهرام‌نیا با تصریح بر اینکه ارزش قیمت‌گذاری جهت واگذاری با ارزش واقعی کارخانه اختلاف قابل توجهی دارد، گفت: در این قیمت‌گذاری به بیت‌المال زیان وارد شده است و امیدواریم پس از ارائه گزارش به کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد تا چه به صورت تعمدی تخلف شده باشد و یا سهوا قیمت‌گذاری شده باشد، برخورد مناسب صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه نهادها و مدیرانی که مورد اعتماد مسئولان بابت موضوع واگذاری‌ها قرار می‌گیرند باید با دقت‌نظر بیشتر و از همه زوایا، جوانب مسئولیت خود را بسنجند، اظهار داشت: متأسفانه در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه این مهم مغفول واقع شده است، به طوری که حتی جای تحقیق و تفحص نیز وجود دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به ارائه نظریه نهایی کمیته نفت و گاز به کمیسیون انرژی تا هفته آینده گفت: آن بخش از سازمان هدفمندسازی که مسئولیت واگذاری شرکت‌ها را طبق اصل 44 داشته است، باید پاسخگوی این اجحاف در بیت‌المال در زمینه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه باشند.