kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

قبولی 500 دانش آموز استثنایی در دانشگاه‌های دولتی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورگفت: امسال 500 دانش‌آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و این مهم نشان از شاخص کیفی نظام آموزشی این دانش‌آموزان است.



مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای آموزش و پرورش، با بیان اینکه 130 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: شاخص نظام آموزشی برای اینگونه دانش‌آموزان کیفی شده و توجه به عدالت آموزشی در مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا امسال 340 میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی تخصیص یافته است.قدمی با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه برابر شده است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به جهت‌گیری دولت در رسیدگی ویژه به دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز خاص شده است به‌گونه‌ای که اعتبارات این سازمان در راستای افزایش خدمات آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان 3 برابر شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در کشور ادامه داد: عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بخش موفق ارزیابی می‌شود چراکه بیش از 1/3 میلیون نفر در سال تحصیلی جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
قدمی با بیان اینکه سرانه اعتبارات برای دانش‌آموزان عادی 13 میلیون ریال است، افزود: سرانه دانش‌آموزان با نیاز خاص و ویژه حدود 2 برابر دانش‌آموزان عادی است که امسال این سرانه 25 میلیون ریال ارزیابی می‌شود.