kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

بنیامین نتانیاهو: بسیاری از کشورهای عربی اسرائیل را دیگر دشمن خود نمی‌دانند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت،خیلی از کشورهای عربی، دیگر اسرائیل را دشمن نمی‌دانند بلکه تل‌آویو را متحد خود در برابر ایران به حساب می‌آورند.


«بنیامین نتانیاهو» پنج‌شنبه شب درشبکه خبری آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که اسرائیل همیشه اتحادی عالی با آمریکا داشته و البته اختلافاتی هم بوده و هست. وی افزود، اختلاف زیادی با اوباما بر سر ایران داشتم ولی تفاهم‌نامه‌ای 10 ساله با وی در خصوص تأمین امنیت اسرائیل امضاء کردیم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص رابطه تل‌آویو با کشورهای غرب آسیا نیز گفت، خیلی از کشورهای عربی، حالا دیگر اسرائیل را به عنوان دشمن خود نمی‌بینند، بلکه اسرائیل را به عنوان متحد خود ‌در برابر تهدید ایران و داعش می‌بینند. وی در حالی خود را مخالف داعش جا می‌زند که طی سال‌های گذشته از این گروه تروریستی در سوریه حمایت می‌‌کرده و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در مقابل تحویل اجساد نظامیان صهیونیست و برخی اقدامات از سوی فلسطینی‌ها، پیشنهادی به ساکنان نوار غزه داد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، لیبرمن اعلام کرد که این رژیم حاضر است به محض اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سلاح خود را زمین بگذارد و در خصوص تونل‌ها و موشک‌های خود عقب‌نشینی کند، در نوار غره سرمایه‌گذاری کند. وی افزود، حماس اگر با این پیشنهاد موافقت کند، ما از اولین سرمایه گذاران در غزه بوده و این آمادگی را داریم که در این منطقه بندر، فرودگاه و شهرک صنعتی بسازیم. وی در پایان اظهارات خود با لهجه عامیانه فلسطینی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: بیایید باهم صحبت کنیم. اظهارات لیبرمن در حالی صورت می‌گیرد که سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی اخیرخود تصریح کرد که بعد از دیدار دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو دیگر موضوع حل بحران فلسطین محلی از اعراب ندارد. سید حسن نصرالله افزود، اسرائیل هرگز ذره خاکی به فلسطینی‌ها نخواهد داد و قصد دارد تمامی اراضی فلسطینیان را به خود ملحق کند.
«محمود الزهار» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز در اولین واکنش این جنبش به سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که چند شرط برای آبادانی غزه اعلام کرده بود، گفت؛ حماس،منت طرفی مانند رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد و غزه را با دست‌های خودش می‌سازد.