افتتاح مدرنترین تصفیهخانه فاضلاب شهری کشور در بناب
مدرنترین تصفیهخانه فاضلاب شهری کشور به روش USBF در شهرستان بناب با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
بناب - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجانشرقی در مراسم افتتاح این تصفیهخانه اظهار داشت: هزینه صرف شده برای طرح 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی بوده است.
علیرضا ایمانلو از اهداف این طرح به جمعآوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرد.
وی تصریح کرد: این تصفیهخانه در دو مدول اجرایی طراحی شده که ظرفیت نهایی آن برای سال 1410 حدود 23 هزار و 200 مترمکعب در شبانهروز برای جمعیت 170 هزار نفر خواهد بود.
ایمانلو اظهار داشت: فرآیند تصفیه در این تصفیهخانه از نوع USBF است و مدول اول تصفیهخانه که در حال حاضر احداث شده 21 هزار و 600 مترمکعب در شبانهروز برای جمعیت 85 هزار نفر است.