kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
مدیر کریدور تبادل فناوری:

خارجی‌ها مشتری محصولات فناوری محور ایران هستند

مدیر کریدور تبادل فناوری گفت: شرکت‌های فناوری محور ایران برخلاف تصور عموم مردم، محصولات خود را به خارجی‌ها می‌فروشند و ارز‌آوری دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس، حامد افشاری مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری اظهار داشت: امروزه در کشورهای پیشرفته، تنها حدود 10 تا 15 درصد شرکت‌های نوپای فناوری محور می‌توانند بیش از پنج سال دوام داشته باشند و محصولات خود را به بازار برسانند.
وی ادامه داد: بازار داخلی برای محصولات فناورانه بازار کوچکی است و شرکتی که می‌خواهد آینده روشنی داشته باشد، باید از ابتدا به بازارهای جهانی و صادرات محصولات خود فکر کند. آماده شدن برای بازارهای جهانی نیازمند خدمات مشاوره‌ای صادرات، آموزش بازرگانی و صادرات، جذب نیروی انسانی بازرگانی تخصصی، تهیه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای، اخذ گواهینامه‌ها و مجوزهای بین‌المللی و حضور در نمایشگاه‌های معتبر خارجی است.
مدیر کریدور تبادل فناوری با بیان اینکه دو هدف کاهش زمان تجاری‌سازی محصولات و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار دارد افزود: در کشورمان، شرکت‌های فناوری محور زیادی وجود دارند که محصولات خود را نه تنها در ایران که به خارجی‌ها می‌فروشند، در حالی که عموم مردم این ذهنیت را دارند که در ایران، تولید فناوری ارزآور وجود ندارد، یا اگر وجود دارد، کالای تولید ایران، بی‌کیفیت است، غافل از اینکه خارجی‌های نکته‌سنج، این محصولات با کیفیت را می‌خرند و ارز غیرنفتی وارد کشور می‌کنند.
افشاری از حمایت از تولید برنامه تصویری جهش برای معرفی دستاوردهای شرکت‌های فناوری محور به مردم به گونه‌ای مخاطب‌پسند خبر داد و گفت: مهمانان این برنامه، مؤسسان یا مدیران شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان هستند و مخاطب با نحوه موفقیت آنها از مرحله ایده تا تجاری‌سازی آشنا می‌شود.