kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

انتحاری‌های داعش در مناطق آزاد شده موصل ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشیدند

بر اثر انفجارهای انتحاری تروریست‌های داعش در بغداد و بخش‌هایی از موصل که به دست نیروهای عراقی آزاد شده، ده‌ها غیرنظامی و چند نظامی به خاک و خون کشیده شدند.

سرویس خارجی -

تروریست‌های داعش به تلافی ناکامی‌ها و شکست‌هایی که از نیروهای عراقی در موصل متحمل شده‌اند، در بغداد و بخش‌هایی از موصل به یک سری عملیات انتحاری دست زدند که بر اثر آن دست‌کم۱۰ نفر کشته و 33 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه‌نیوز عراق، در یک انفجار، فردی خود را در داخل رستوران در محله «الزهور» در شرق موصل منفجر کرد که این انفجار چهار کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت. در انفجار انتحاری دوم که با خودروی بمب‌گذاری شده انجام شد یک سرباز کشته و چهار تن در محله «النور» زخمی شدند. این دو منطقه موصل اخیرا به دست نیروهای عراقی از دست داعش آزاد شده بود. انفجار خودروی بمب‌گذاری شده دیگری نیز در محله الاعلام در جنوب بغداد پنج کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت.
فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که روز گذشته یک عامل انتحاری خود را در منطقه «الاسکان» در غرب پایتخت عراق منفجر کرد که این حادثه تا کنون 24 کشته و زخمی داشته است. این انفجار در ورودی دانشکده «المأمون» و در میان مردم عادی اتفاق افتاده است. این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی عراق در تازه‌ترین عملیات خود برای آزادسازی شهر «تلعفر»، بیش از 30 تروریست داعشی را از پای درآوردند.
 یک منبع میدانی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد، گروهی از نیروهای ویژه بسیج مردمی در عملیاتی توانستند محل تجمع و برگزاری جلسات سرکرده‌های بلند پایه گروه تروریستی داعش را در محله «الکفاح شمالی» در مرکز شهر تلعفر شناسایی کنند. نیروهای بسیج مردمی با آگاهی از زمان دقیق برگزاری جسله عناصر بارز گروه تروریستی داعش، در گام نخست مختصات و محل دقیق تجمع تروریست‌ها را در اختیار یگان توپخانه گذاشتند و همزمان با شروع نشست، یگان توپخانه و موشکی بسیج مردمی با آتش سنگین این مکان را هدف قرار دادند. در این عملیات مرکز تجمع سرکرده‌های گروه تروریستی داعش به طور کامل منهدم و 34 تن از عناصر شناخته شده تروریست‌ها در این عملیات کشته یا زخمی شدند.