kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
اظهار نظر عجیب معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان

داورزنی: تا سال ۲۰۲۰ در والیبال خواهم بود!

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در اظهار نظری عجیب مدعی شد که تا سال 2020 به فعالیتش در والیبال ادامه می‌دهد.


سرویس ورزشی-

در شرایطی که منطق حکم می‌کرد با حضور محمد رضا داورزنی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و مشغله‌های فراوانی که وی در این سمت مهم دارد فرد دیگری در راس فدراسیون والیبال قرار گیرد، حالا داورزنی مدعی شده که به فعالیتش در والیبال تا سال 2020 ادامه می‌دهد.
معاون ورزش قهرمانی وزارت و جوانان که همین چند روز قبل به جای نصرالله سجادی انتخاب شد،  روز گذشته و پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون ژیمناستیک به خبرنگاران اظهار داشت: من عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا هستم و تا سال 2020 در والیبال خواهم بود اما کارم را در فدراسیون ایران به عنوان سرپرست دنبال می‌کنم تا شرایط مناسبی برای این فدراسیون ایجاد شود.
وی افزود: هدف‌گذاری فدراسیون برای المپیک 2020 حضور در جمع چهار تیم برتر است و ما در این باره قول داده‌ایم. والیبال در حال حاضر روی یک ریل گذاشته شده و حرکتش را انجام می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم که سرعت آن کم نشود و تداوم داشته باشد، همه اعضای فدراسیون کار خود را انجام می‌دهند و من هم سرپرستی را دنبال می‌کنم تا شرایط را برای نفر بعدی مهیا کنیم.
داورزنی گفت: هفته آینده تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش برگزار می‌شود و 69 تیم از 26 کشور حضور دارند و جایزه آن نیز 100 هزار دلار است. تحولی در والیبال ساحلی ایجاد شده که نباید کند شود. ما همچنین سال بعد نیز مسابقات ‌زیادی را در پیش داریم.
وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: هر دو گزینه سرمربیگری تیم ملی به ایران آمده‌اند و از هر دوی آنها برنامه می‌گیریم. کولاکوویچ فردا در ایران حضور دارد و چهارشنبه نیز برای تماشای بازی‌های لیگ به سالن می‌رود، ما روز یکشنبه در جلسه‌ هیئت‌رئیسه فدراسیون برنامه این دو مربی را ارائه می‌کنیم تا یکی از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شود.
اما به غیراز والیبال، داورزنی روز گذشته در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون‌های ورزشی نیز به اظهار نظر پرداخت. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش  و جوانان عنوان داشت: مسائل و مشکلاتی در فدراسیون‌ها در حوزه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای وجود دارد که نیازمند این است تا بعضی از گره‌ها را باز کنیم، گره‌هایی که عامل سستی و کندی و می‌توان گفت باعث جلوگیری از حرکت بهتر فدراسیون‌ها می‌شود. نیازمند این هستیم که مسیر حرکت و پیشرفت و پویایی فدراسیون‌ها را به گونه‌ای هموار کنیم که آنها در حوزه اجرا کمتر با مشکلات مواجه شوند و این مشکلات، مانع حرکت و تحقق اهدافشان نشود.
داورزنی افزود: در حوزه اجرا و تحقق برنامه‌ها در فدراسیون‌ها، مشکلاتی داریم که بخشی از آن به قوانین دست و پا گیر و بخش دیگری از آن به دولتی‌تر کردن فدراسیون‌ها بر می‌گردد که برخی از امور را در فدراسیون‌ها کندتر کرده است. دیدگاه من این است که به این بخش کمک کنم و اگر جایی نیاز به اصلاح قانون و یا نیاز به مصوبه جدیدی وجود دارد، ورود و اقدام موثر کنیم و حرکت به سمت این باشد که فدراسیون‌ها در روند اجرای برنامه هایشان بتوانند با فراغ بال بیشتری حرکت کنند.
محمدرضا داورزنی ادامه داد: برنامه من این است که اولا تعریفی از ساختار فدراسیون‌ها داشته باشیم و ببینیم موانع اجرای برنامه‌ها کجاست و آنها را رفع کنیم، موضوع دوم بحث اقتصاد ورزش  است که یکی از عوامل رشد و بالندگی فدراسیونها و ورزش  است. باید ببینیم ظرفیت اقتصادی کشور و ظرفیتی که خود فدراسیون‌ها می‌توانند استفاده کنند چه قدر است و اینکه چه قدر از این ظرفیت‌ها استفاده شده و تا چه اندازه می‌توان از آن استفاده کرد. محمدرضا داورزنی همچنین به موارد کلی و فراتر از ورزش  قهرمانی از جمله قانون ورزش  کشور نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارتخانه در این خصوص کار می‌کنند و وظیفه بنده کمک به حرکت رو به جلو در رسیدن به اهدافی است که فدراسیون‌ها به عنوان خط مقدم عملیاتی ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای ترسیم کرده‌اند و همچنین به عنوان ستاد پشتیبانی و سیاستگذاری و نظارت نیز مسئولیت سنگینی داریم.
وی اظهار امیدواری کرد در یک افق ۴ ساله بتوان در المپیک ۲۰۲۰ به اهداف حوزه ورزش  قهرمانی رسید و تصریح کرد: به زودی اهداف ترسیم شده را در دیوار دفترم نصب و خودم را ملزم خواهم کرد با کمک دوستان به اهداف ترسیم شده، چه در موضوع ارتقاء جایگاه در میادین بین المللی، چه در تحقق اقتصاد مقاومتی و چه در حوزه اقتصاد ورزش  کشور با استفاده از همه ظرفیت‌ها برسیم، ضمن اینکه باز تعریف ساختار تشکیلاتی فدراسیون‌ها را نیز در دستور کار قرار داده‌ام.